کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید قدمی بزرگ در راستای معرفی شهدای مظلوم کردستان است

امام جمعه موقت سنندج گفت: کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و برنامه‌هایی که در راستای آن برگزار شده است قدمی بزرگ در راستای معرفی شهدای مظلوم استان کردستان است.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۱۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگطزاری بسیج از کردستان،  ماموستا امین راستی از علمای برجسته اهل سنت با بیان اینکه خاک کردستان مقدس و پاک است گفت: هرچند یک وجب از خاک کردستان نیست که خون شهیدی از مهاجر و انصار در آن ریخته نشده باشد، اما این شهدا مظلوم واقع شدند.

وی افزود: به خاطر خون ۵۴۰۰ شهیدی که در کردستان ریخته شده است باید بکوشیم مظلومیت شهدای کردستان را به کشور معرفی کنیم.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و برنامه‌هایی که در راستای آن برگزار شده است قدمی بزرگ در راستای معرفی شهدای مظلوم استان کردستان است.

ماموستا راستی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید که وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ یعنی و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند در واقع این آیه عظمت و مقام والای شهدا را در نزد خداوند می‌رساند پس این تکلیف شرعی ماست که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

وی گفت: این وظیفه دینی و شرعی ماست که یاد و خاطره شهدایی که جان خود را برای حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع از میهن در طبق اخلاص گذاشتند احیا کنیم و در راستای شناسایی آن‌ها تلاش کنیم.

امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: همه مردم ایران مدیون خون شهدا هستند لذا باید یاد و خاطره شهدا در دل و ذهن تک‌تک مردم ایران زنده بماند و فراموش نشود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات