خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌ غربی اعلام کرد

حامی‌یابی برای ایتام و محسنین در رمضان

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌ غربی گفت: در استان ۱۱ هزار و ۳۰۰ یتیم و فرزندان محسنین شناسایی شده که سعی داریم بتوانیم در این ماه هزار نفر از آن‌ها را حامی‌یابی کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۰۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، عزیز سهندی در نشست‌ خبری که در سالن جلسات کمیته امداد سلماس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، مددجویان کمیته‌ امداد آذربایجان‌غربی نسبت به سال ‌گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی در پایان سال ۹۶، نزدیک به ۱۲۵ هزار نفر بود که این تعداد در پایان سال گذشته به ۱۸۳ هزار نفر رسید.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت، خاطرنشان کرد: در سطح استان ۱۱ هزار و ۳۰۰ یتیم و فرزندان محسنین شناسایی شده که سعی داریم بتوانیم در این ماه 1 هزار نفر از آن‌ها را حامی‌یابی کنیم.

سهندی افزود: سال گذشته و در ماه مبارک‌ رمضان ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط مردم خیر استان برای اطعام نیازمندان مساعدت شده بود که پیش‌بینی می‌شود، این میزان امسال به ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به آموزش های حقوقی ارائه شده برای مددجویان، تصریح کرد: در سال گذشته به منظور رفع مشکلات حقوقی مددجویان، 1 ‌هزار و ۶۴۰ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی رایگان توسط وکلای خیر به خانواده ها ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌ غربی عنوان کرد: از این میزان خدمات حقوقی رایگان ارائه شده، 1 هزار و ۵۲۸ مورد به صورت مشاوره حقوقی و ۱۱۵ مورد به‌صورت تشکیل پرونده قضایی بوده است.

وی با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف کمیته امداد، عنوان کرد: مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی همواره در راستای پیشبرد اهداف این نهاد نقش پررنگی داشتند و مشارکت آن‌ها در رفع نیازهای محرومان ستودنی است.

سهندی با تاکید بر  لزوم ارتباط مستمر اصحاب رسانه با کمیته امداد آذربایجان‌غربی، گفت: جامعه خبری نقش به‌سزایی در انعکاس اخبار و عملکرد و تنویر افکار عمومی داشته و امید است که خبرنگاران رسانه‌ها در راستای ایجاد یک امداد شیشه‌ای و افزایش اعتماد عمومی یاور کمیته امداد استان باشند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ماه مبارک‌ رمضان اوج کاری کمیته‌ امداد بوده و برای استفاده از این فرصت، برنامه‌های متعددی از جمله اطعام مددجویان، برگزاری طرح مفتاح‌الجنه و تجلیل از خیران در نظر گرفته شده است.

انتهای‌پیام

ارسال نظرات