امام حسن (ع) درمکارم اخلاق و خوی پسندیده و روش نیکو، نمونه بود

حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره درگفتگویی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی بااشاره به فضایل ومناقب آن امام همام گفت: امام حسن (ع) درمکارم اخلاق و خوی پسندیده و روش نیکو، نمونه بود.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۰۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازکردستان حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره درگفتگویی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی بااشاره به فضایل ومناقب آن امام همام گفت: امام حسن (ع) درمکارم اخلاق و خوی پسندیده و روش نیکو، نمونه بود.

وی درادامه افزود:امام حسن علیه السّلام عابدترین مردم عصر خود، و زاهدترین و فاضل‌ترین ایشان بود. هنگامی که قصد حج می‌کرد با پای پیاده و چه بسا با پای برهنه عزیمت می‌فرمود. وقتی وضو می‌گرفت بدنش به لرزه می‌افتاد، و رنگش زرد می‌شد، و درهیچ حال، ذکر خدا را ترک نمی‌کرد. پارسا و بردبار و با فضل بود و از خدا خوف داشت.

منتشلو اضافه کرد:ایشان در مکارم اخلاق و خوی پسندیده و روش نیکو، نمونه بود و یکی از علل محبوبیّت فوق‌العاده آن حضرت، همان اخلاق کریمه‌اش بود که همگان او را به خاطر داشتن صفات حمیده می‌ستودند.

مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره خاطرنشان کرد: امام حسن علیه السّلام به تمام معنا، انسانی واقعی، و نمونه کامل خلق نیکوی پیغمبر صلّی‌الله علیه وآله بود. غضب، او را به هیجان نمی‌آورد و امور شخصی ناخوشایند، او را تکان نمی‌داد. تحت تأثیر خشم، کاری انجام نمی‌دادومانند جدّش، در حلم و گذشت و عفو، نمونه جهانیان بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات