معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:

دعای افتتاح دری به سوی رحمت واسعه خداوند است

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان با این پرسش که آیا رحمت و غضب خداوند برابر است یا رحمت الهی بر غضب الهی رجحان دارد افزود: در ادعیه و روایت ها آمده که قطعا رحمت خدا بر غضب خداوند سبقت دارد.
کد خبر: ۹۱۳۹۱۲۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیمیان معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران امروز در جمع کارکنان سپاه کربلا به شرح دعای افتتاح پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سه نکته مهم در تفسیر این دعا گفت: نکته اول برکات و رحمت های خداوند نکته دوم خودسازی و تفاوت های بیماری های جسم و روح و نکته سوم راه های خودسازی و تزکیه نفس در این دعاست.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان با این پرسش که آیا رحمت و غضب خداوند برابر است یا رحمت الهی بر غضب الهی رجحان دارد و یا برعکس ، افزود: در ادعیه و روایت ها آمده که قطعا رحمت خدا بر غضب خداوند سبقت  دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در شرح نکته اول دعای افتتاح به مصادیق رحمت های خداوند اشاره و اضافه کرد: سبقت رحمت بر غضب خدا شامل مصادیق15 گانه است .

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان مصادیق رحمت خدا را اینگونه برشمرد: اول اگر یک عمل خیری انجام دادیم 10 برابر خدا به آن پاداش میدهد اما عمل شر همان یک بار در کارنامه اعمال ثبت می شود.دوم اگر نیت کار خیری انجام دهید و عملا مانعی برای انجام آن باشد همان نیت در کارنامه عمل ثبت می شود.سوم تسامح در عدله سنن چهارم اگر عمل خیری انجام دهید ان عمل خیر فورا ثبت میشود اما در عمل شر، خدا هفت ساعت به بنده مهلت میدهد تا توبه کند.پنجم گناه در کارنامه عمل قابل پاک شدن است.ششم خیرات و حسنات گناه را حذف می کند.هفتم خداوند نه تنها گناه را پاک می کند بلکه بجای آن حسنه می نویسد.هشتم بسیاری از گناهان در همین دنیا پاک میشود.نهم روش پاک کردن گناهان با سختی و مشقت در همین دنیاست.دهم حق شفاعتی که خدا برای پیامبر و اولیاء و اوصیا و شهدا قرارداد.یازدهم بهشتیان تا ابد در بهشت میمانند و حتی جهنمیان هم روزی بهشتی می شوند.دوازدهم اوصاف بهشت برای مومنان.سیزدهم همه سوره های قران با بسم الله الرحمن الرحیم شروع میشود که مبین رحمت خداوند است.چهاردهم خداوند برای بخشیده شدن انسان،او را خلق کرد و در آخر و مصدق پانزدهم اینکه خداوند رحمه الواسعه است.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه همه این مصادیق 15 گانه شامل شش گروه میشود، اضافه کرد:نیکوکاران،درستکاران،حق طلبان و آمران به معروف و نهی از منکر، ذاکران ،متواضعان و کسانی که به دیگران با رحمت و مروت رفتار میکنند، از مصادیق رحمت خداوند بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها