منجی عالم بشریت در سرزمین کعبه ظهور خواهد کرد/ مسئله مهدویت باید در زندگی مسلمانان ادغام شود

کلاس "ضرورت طرح مباحث مهدویت" با حضور کلیه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۷۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  صبح امروز  به همت دفتر نمایندگی، ولی فقیه کلاس "ضرورت طرح مباحث مهدویت" با حضور کلیه نیرو‌های پایور، بسیج و سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز در حسینیه ثارالله پادگان حنظله این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی از مبلغین اعزامی حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به شروع طرح مهدویت از کشور سودان گفت: دو قرن پیش کشور استعمارگر بریتانیا با به اشغال در آوردن سرزمینی به پهنای کمربندی دور کره خاکی مدعی بود خورشید هیچ وقت نباید در این کشور غروب کند، اما شخصی به نام "محمداحمد سودانی" با معرفی کردن خود به عنوان مهدی آخرالزمان شروع به فعالیت کرد و کشور فقیر نشین سودان را از استعمار بریتانیا خارج کرد تا با این کارش کمربند مستعمره این کشور را پاره کرده و به خیالات پیش بینی شده آن‌ها پایان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی ادامه داد و افزود: طبق روایت اهل تشیع و برادران اهل تسنن منجی عالم بشریت در کنار کعبه و سرزمین آن ظهور خواهد کرد و باید درک کرد طرح مهدویت ابعاد مختلفی دارد که برای درک این مسئله سمینار و همایش‌های زیادی برگزار شده است.

این مبلغ تشریح کرد؛ هم اکنون بیشترین وحدت را بین بین شیعه و سنی در مسئله مهدویت داریم، تا حدی که هیچ اختلافی در این مسئله مشاهده نشده و تمامی علما به آن اعتقاد داشته و باعث در کنار هم قرار گرفتن این دو مذهب شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های غرب در زمینه مهدویت اظهار نمود: غرب با ورود به طرح مهدویت، سعی در نفوذ به اعتقادات و خدشه وارد نمودن اسلام دارد و امیدوار است با طرح ریزی برنامه‌های خاص که اکثر آن‌ها به همت وحدت اسلامی با شکست مواجه شده است، سعی در کمرنگ نشان دادن و تضعیف اسلام دارد.

این مبلغ حوزه علمیه قم تشریح کرد: هر کس در جامعه جهت سروسامان دادن به زندگی اسلامی باید در زمینه مهدویت اطلاعات خود را تقویت کند و خوشبختانه امروزه شاهد هستیم که اکثرا این راه را در پیش گرفته اند.

این مسئول با اشاره به اختلاف اعتقادی در زمینه مهدویت بین شیعه و سنی اضافه کرد و گفت: تنها اختلافی که در زمینه مهدویت بین مذاهب تشیع و تسنن وجود دارد مربوط به تولد و عدم تولد مهدی موعود می‌باشد و هیچ اختلاف دیگر مشاهده نمی‌شود در حالی که علمای هر دو مذهب آن را تایید می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی در پایان بیان کرد: مسئله مهدویت باید در زمینه‌های اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی توسط مسلمانان در زندگی ادغام شود تا هر کسی که خود را منجی عالم بشریت معرفی می‌کند باور نکنند چرا که ظهور خصوصیات و نشانه‌های تعریف شده خود را دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات