محقق اردکانی حوزه علمیه:

حضرت خدیجه (س) بهترین الگو برای مقابله با هجمه‌های دشمن علیه نقش زن در خانواده است

محقق اردکانی حوزه علمیه با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر در سبک زندگی مسلمانان و شیعیان و حذف مفهوم مادر، گفت: حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) بهترین الگو برای مقابله با هجمه‌های دشمن علیه نقش زن در خانواده است.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۸۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مؤمنی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (سلام‌الله علیها) در دهم ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت، گفت: آن حضرت چند روز پس از وفات حضرت ابوطالب (علیه‌السلام) رحلت کردند به همین دلیل آن سال را «عام الحزن» نامیدند چراکه پیامبر مکرم اسلام به‌واسطه از دست دادن این دو بزرگوار بسیار اندوهگین و ناراحت بودند.
وی اظهار داشت: شخصیت حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) را می‌توان از دو منظر مورد تحلیل قرارداد. اول از منظر شخصیت فردی آن حضرت که می‌توان گفت وی ازلحاظ نسب و ثروت جزو بزرگان مکه بودند و این ثروت عظیم را پس از ازدواج با پیامبر اسلام درراه دین و مکتب اسلام خرج کردند.
محقق اردکانی و استاد حوزه علمیه قم گفت: آن حضرت قبل از ازدواج نیز این ثروت را درراه اشتغال‌زایی و خودکفایی به کار گرفتند و با ثروت خود رابطه خوب اقتصادی مکه و سرزمین حجاز را با سرزمین‌های مجاور برقرار کردند و به کسب‌وکار و تولید و اشتغال این منطقه رونق دادند.
وی افزود: حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) ازلحاظ فردی شخصیتی بودند که فضائل قابل‌توجهی داشتند. ایشان در عصر جاهلیت که ساکنین سرزمین حجاز از فضائل اخلاقی دور بودند لقب طاهره یعنی عفیف و پاک‌دامن گرفتند. پیامبر اسلام نیز در مورد آن حضرت فرمودند که؛ ایشان صدیقه امت من است. این نشان از شخصیت پاک آن حضرت است که مانند صدف، گوهری به نام کوثر را در دامن خود پرورش دادند که یازده نور پاک از آن به وجود آمد.
حجت‌الاسلام مؤمنی گفت: القابی مانند صدیقه، زکیه، طاهره و ام‌المؤمنین از طرف پیامبر اسلام به حضرت خدیجه داده‌شده است و آن حضرت 25 سال در کنار پیامبر اسلام زندگی کردند و به لحاظ شخصیت، بانویی نمونه و الگو بودند.
وی اظهار داشت: منظر دومی که باید حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) را شناخت جایگاه اجتماعی ایشان در حکومت اسلامی است. ایشان اولین زنی است که به پیامبر اسلام ایمان آورد و اسلام را پذیرفت. در تمام این سال‌ها در همه سختی‌ها و مصیبت‌ها در کنار پیامبر بود و تنها پناهگاه و پشتیبان پیامبر اسلام بود.
این استاد حوزه علمیه گفت: خانه پیامبر اسلام، خانه انقلاب و حکومت اسلامی است و حضرت خدیجه در این خانه در درجه اول نقش یک هم سَر و هم سِر را برای پیامبر اسلام دارد و در درجه دوم نقش مادری دارند.
وی در پایان تصریح کرد: امروز سبک زندگی اسلامی و شیعی ما مورد هدف دشمن قرارگرفته است. دشمن اعتقاد دارد که برای تغییر سبک زندگی ایرانی‌ها و مسلمانان باید مفهوم مادر را از زندگی آن‌ها حذف کرد. اگر بخواهیم مقابل هجمه‌های دشمن بایستیم و نگذاریم جایگاه زن در خانواده متزلزل شود، بهترین الگو برای زنان و دختران جامعه ما حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) است تا بتوانیم سبک زندگی دینی، اسلامی، شیعی و انقلابی خودمان را هرروز بهتر و بهتر کنیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات