بازگشایی محور ارتباطی سی سخت به پادنا

محور سی سخت ـ پادنا با۲۳ کیلومتر طول دوبازگشایی محور ارتباطی سی سخت به پادنا استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهانه را به هم متصل می‌کند و هر سال با بارش نخستین برف (از آذرماه) مسدود می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۳۲۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
با بازگشایی این محور طول مسیر از شهر سی سخت به منطقه پادنای سمیرم از ۱۵۰ کیلومتر به ۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد همچنین کاهش مدت زمان سفر به مدت ۲ ساعت و کاهش مصرف سوخت از دیگر مزایای بازگشایی این محور است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:۲۰ نیروی راهدار با زبان روزه و با کمک ۸ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری به مدت ده روز این محور را بازگشایی کردند.
نصیری راد افزود:از مجموع ۲۳ کیلومتر طول مسیر ۱۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که تمامی این مسیر برف گیر است.
وی وجود گردنه بیژن در شهرستان دنا را از جمله نقاط سخت گذر و برف گیر این محور برشمرد و گفت: ارتفاع برف در این گردنه به بیش از ۸ متر می‌رسد.
خانم صداقت سرپرست فرمانداری شهرستان دنا نیز گفت: با توجه به توریستی و گردشگر پذیری شهر سی سخت و همچنین تردد مردم شهرستان دنا به منطقه پادنای سمیرم و عبور عشایر استان از این محور به سمت ییلاق استان اصفهان ضرورت داشت هر چه سریعتر این محور بازگشایی شود.
ارسال نظرات