خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

قبح روزه‌خواری نباید در جامعه شکسته شود

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: قبح و زشتی روزه‌خواری نباید در جامعه شکسته شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۳۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی عصر امروز در نشست بصیرتی با اساتید بسیجی ضمن اینکه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ماه بهار قرآن را تبریک گفت، اظهار کرد: قبح و زشتی روزه‌خواری نباید در جامعه شکسته شود، به ویژه اینکه کشورمان عنوان «اسلامی» را با خود یدک می‌کشد.

وی افزود: در نخستین روزهای ماه رمضان با بیانیه شدیدالحن دادستان و اطلاعیه نیروی انتظامی برای برخورد با حرمت‌شکنان روبه‌رو بودیم، بنابراین انتظار نظارت، برخورد و رسیدگی داشتیم، اما چنین نشد.

این مسوول ضمن ابراز تاسف از اینکه در استان فضای رمضانی وجود ندارد و عطر و بوی ایمان و قرآن به مشام نمی‌رسد، اضافه کرد: گرچه با همت برخی مسوولان و با استقبال مردم، آئین جمع‌خوانی قرآن کریم در مصلی‌ها برگزار می‌شود، اما این کافی نیست.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی نظارت بر فضای عمومی شهر برای رعایت حرمت روزه‌داران و حفظ جایگاه ماه رمضان را به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح کرد، گفت: ولی متاسفانه شاهد هستیم که چنین نظارتی در برخی جاها اصلا وجود ندارد یا اینکه کمرنگ است.

امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان فراموش نشود

وی با بیان اینکه حرمت‌شکنی ماه رمضان را در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر به وفور شاهد هستیم، اضافه کرد: حتی در انظار عمومی میز و صندلی چیده شده است و از مراجعه‌کننده‌ها پذیرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع را نمی‌توان انکار کرد که برخی از افراد به واسطه عذر پزشکی، بیماری یا حتی سستی در ایمان و اعتقاد روزه نمی‌گیرند، ولی این قشر از جامعه باید رعایت حال روزه‌داران را بکنند و از فضای بسته و مناسب برای تغذیه استفاده کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم تلاش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و ادامه داد: اینکه می‌بینیم برخی در روز روشن و اماکن عمومی تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، از اینجا سرچشمه می‌گیرد که کسی نسبت به این کار زشت آنها را نهی نمی‌کند.

رسانه‌‌ها برای ایجاد فضای معنوی در رمضان تلاش کنند

سرایی ضمن انتقاد از عملکرد رسانه‌های جمعی در حوزه فرهنگ و دین، خاطرنشان کرد: در چنین ایامی رسانه‌ها باید بیش از پیش فعالیت کنند و با برشمردن ویژگی‌های یک مسلمان و مومن واقعی و منتظر حضرت مهدی (عج) جامعه را به سمت معنویت سوق دهند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما برنامه‌های مختلفی با محوریت مذهب و رمضان برای ساعات نزدیک افطار تدارک دیده است، اضافه کرد: این سری فعالیت‌ها گرچه در نوع خود مفید و ارزشمند است، ولی باید از خروجی ملموس برخوردار باشد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر خودشان نیز باید به آنچه می‌گویند معتقد بوده و باور داشته باشند، اظهار کرد: در این صورت می‌توان به داشتن جامعه‌ای عاری از گناه امیدوار بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات