خبرهای داغ:
رئیس پژوهشکده حوزه علمیه ارومیه در بوکان:

منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد

رئیس پژوهشکده حوزه علمیه ارومیه در بوکان گفت: منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۶۷۹۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام بیگ زاده در ویژه‌برنامه‌ای که با هدف تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب با حضور فرماندهان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان و جمعی از نیروهای نظامی در نمازخانه این سپاه برگزار شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب چندی پیش به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» به تبیین دستاوردها و مسیر طی‌شده در چهار دهه‌ گذشته پرداخت و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد برای ساختن ایران اسلامی» ارائه کردند.

وی ادامه داد: بسیاری بر این عقیده هستند که انقلاب اسلامی از سال 42 شروع شد، اما انقلاب 9 سال پیش‌تر از آن و با سخنرانی کوبنده حضرت امام (ره) مسیر بی بازگشت خود را آغاز کرد.

بیگ‌زاده تصریح کرد: امام خمینی (ره) در سال 1343 فرمودند نیروهای من در گهواره‌ها هستند و این‌ها در سال 57 جوانانی شدند که امام فرمودند همه امیدم به شماست و این جوانان، انقلابی کم‌نظیر را رقم زدند.

مسئول پژوهشکده حوزه علمیه ارومیه عنوان کرد: بعضی از جوانان انقلابی 57 امروز رفاه‌طلبان عافیت‌طلبی شده‌اند که در مقابل دشمن این مرز و بوم ندای سازش سر می‌دهند، در این نظریه انقلاب پیر می‌شود و بر پایه آیه شریفه که «من نعمره ننکسه فی الخلق افلا یعقلون» شعارهای انقلاب جای خود را به شعور دولت‌سالاری می‌دهد.

وی ادامه داد: اما در نظریه نظام انقلابی چله‌های پیاپی در پس یکدیگر می‌آیند، هر چله‌ای با جوانان عصر خود شروع می‌شود، ادامه کار در یک نسل خلاصه نمی‌شود.

بیگ‌زاده افزود: رهبر انقلاب چندی پیش به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» به تبیین دستاوردها و مسیر طی‌شده در چهار دهه‌ گذشته پرداخت و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه کردند.

در ابتدای این ویژه برنامه نیز مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری و همچنین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، عنوان کرد: شهید مطهری نقش ویژه‌ای از مشی عالمانه خود را ایفا کرد و مسیری از اندیشه‌ورزی را برای نسل انقلاب به یادگار گذاشت.

حجت الاسلام روح الله فتحی افزود: استاد فرزانه شهید مطهری میراث گرانبهای فکر و اندیشه است که آثار بسیار مهم و ارزشمندی را برای نسل انقلاب به یادگار گذاشت.

این استاد حوزه و دانشگاه به بیان تفاوت سایر علما با مطهری پرداخت و گفت: قابلیت درک پدیده‌های نوظهور و ایدئولوژی‌های کورکننده و تحلیل انحرافات آنها و تبیین ایدئولوژی اسلامی و تفسیر عمیق علم و دین، این شخصیت عظیم را در میان اهل علم برجسته کرده بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات