خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی:

آموزش کلید توسعه جامعه بشری است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: آموزش کلید توسعه جامعه بشری است.
کد خبر: ۹۱۳۵۸۶۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، به مناسبت هفته معلم، آئین تجلیل از مدرسان این دانشگاه با حضور مسئولین، دانشگاهیان و مدرسان، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان در آمفی تئاتر خانه جوان ارومیه برگزار شد.

رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی حلول ماه مبارک رمضان و هفته معلم را تبریک گفت و افزود: آموزش به معنای واقعی کلمه کلید توسعه و رشد جوامع بشری به شمار می‌رود، به طوری که این قشر از جامعه در رشد و تعالی نسل جدید نقش پررنگی دارند.

وی با بیان اینکه در عصر جدید باید برای تبدیل علم به ثروت به صورت جدی گام برداشته شود، ادامه داد: مدرسان و دانشجویان این دانشگاه باید به چنین سمت و سویی حرکت کنند.

این مسوول بر لزوم انتقال تجارب و مهارت به دانشجویان جدیدالورود تاکید کرد و گفت: در سایه تلاش و کوشش معلمان و اساتید دانشگاهی رتبه علمی ایران در حال ارتقا است، که برای حفظ و تقویت این جایگاه باید به صورت جدی تلاش شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی اضافه کرد: ایران در تولیدات علمی منطقه و بین کشورهای اسلامی رتبه اول، آسیا رتبه چهارم و دنیا رتبه 16 را کسب کرده است.

وی بیان کرد: در حوزه کارآفرینی که مرتبط با رسالت دانشگاه علمی کاربردی است، رتبه پنجم را داریم، اما با این همه برای رشد کیفی باید تلاش شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه استفاده از مدرسان مجرب و مهارتی یکی از راه‌های ارتقاء کیفی‌گرایی آموزش در دانشگاه‌هاست، اعلام کرد: از تعداد 1 هزار و 650 مدرس این دانشگاه در سطح استان 900 مدرس در مراکز آموزشی مشغول فعالیت هستند، که این عدد در ترم جاری 700 مدرس را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در سال 97 در راستای ارتقاء کیفی آموزش‌های مهارتی، 2 برنامه مهم در حوزه مدرسان دنبال شد، که برنامه اول شامل فرآیند ساماندهی مدرسان توسط ارزیابی علمی 18 کارگروه تخصصی بود، که در نتیجه 760 مدرس واجد الشرایط به این سامانه وارد شده‌اند، در حال حاضر 600 مدرس این فرآیند را طی کرده و در آینده نزدیک این ساماندهی به اتمام خواهد رسید.

این مسوول اضافه کرد: برنامه دوم، فراخوان جذب مدرس در شهریور ماه سال 97 را شامل می‌شد، که از تعداد 316 نفر متقاضی 83 نفر موفق به اخذ تایید اولیه شدند و در نهایت پس از مصاحبه‌های علمی 32 نفر به اخذ تایید نهایی کارگروه‌های علمی تخصصی موفق شدند.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات