مرکز آموزش و ارزیابی مهارت‌های پایه حرکتی در اردکان افتتاح شد

به‌منظور شناسایی و اصلاح ساختار حرکتی دانش‌آموزان، مرکز آموزش و ارزیابی مهارت‌های پایه حرکتی در اردکان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۷۳۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد و جمع دیگری از مسئولین شهرستان، مرکز آموزش و ارزیابی مهارت‌های پایه حرکتی در دبستان ۲۲ بهمن اردکان افتتاح شد.
عباس دهقان در این مراسم با اشاره به آثار و برکات توجه به ورزش در بین اقشار مختلف جامعه ازجمله دانش‌آموزان گفت: باید به نیاز جسمی و روانی دانش‌آموزان توجه بیشتری شود. تحرک ۱۵۰ دقیقه‌ای در هفته موجب حفظ سلامتی می‌شود.
وی اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام‌شده در سال ۸۶ وضعیت ساختار قامتی دختران بیست‌ساله ایرانی به‌اندازه وضعیت ساختار قامتی زنان چهل‌ساله فرانسوی است. این فقر حرکتی و سواد حرکتی که در بین دانش آموزان به‌ویژه دختران وجود دارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در پایان گفت: باید با ساخت سالن‌های ورزشی در مدارس دخترانه بتوانیم فضای حرکتی بهتر و بیشتری را برای دانش‌آموزان دختر فراهم کنیم و این کار باهمت خیرین می‌تواند انجام شود.
گفتنی است که مرکز آموزش و ارزیابی مهارت‌های پایه حرکتی به همت اداره آموزش‌وپرورش و همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان اردکان با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون تومان تجهیز و راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات