سمینار علمی و نقش اساتید در بیانیه گام دوم انقلاب:

شرایط کنونی مرهون عزیزانی است که وارثان دفاع مقدس هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفتمان امروز دانشگاه آزاد اسلامی را گفتمان ولایت و رهبری عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۳۵۴۵۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، احمد آذین در سمینار علمی و تخصصی«آموزه‌های دفاع مقدس و نقش اساتید در بیانیه گام دوم»که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: این مرزوبوم مدیون دو طیف از انسان‌های پاک و شریف جامعه است. نخست گروه معلمان، استادان و گروه دوم همه کسانی که در دفاع مقدس، امنیت و دفاع از حرم جان‌فشانی‌ها کردند. اگر نظام اسلامی برپاست و اگر گام دوم انقلاب باید عملیاتی شود، همه را مرهون عزیزانی هستیم که وارثان دفاع مقدس هستند.

وی با بیان خصوصیات شهید مطهری اظهار کرد: اگر ۱۲ اردیبهشت به نام روز معلم نامگذاری شد، به‌ دلیل جلوه‌های معلمی شهید مطهری بوده و این جلوه‌ها او را ماندگار کرده اگر امروز به امر تعلیم و تربیت در جهان نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که بشریت دچار یک مشکل بسیار جدی بوده و این مشکل ناشی از جدایی علم از محتوای دینی و تربیتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان جدایی علم از دین در کشورهای غربی بیان کرد: این موضوع از نیمه دوم قرن ۱۵ میلادی به بعد در غرب اتفاق افتاد و پایه‌های این اتفاق مثلث اومانیسم، سکولاریسم و لیبرالیسم بود. تأکید شهید مطهری همواره تجمیع علم و ایمان، دین و سیاست و تعلیم و تربیت با هم بود.

آذین اظهار کرد: گفتمان امروز دانشگاه آزاد اسلامی یعنی گفتمان ولایت و رهبری به‌دنبال تبیین و عملیاتی کردن دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب است. بیانیه گام دوم انقلاب، بیانیه‌ای است که از من و شما در عملیاتی‌کردن شعارها و اهداف انقلاب و تبدیل آنها به شعور واقعی استمداد طلبیده شده است.

وی افزود: بیانیه گام دوم در آغاز دهه پنجم انقلاب مطرح شده و از نظر مطالعات سیاسی وقتی حادثه‌ای از ۴۰سالگی عبور کرد، بقای آن تضمینی است و برای همین معاندان و دشمنان تلاش کردند که این انقلاب به ۴۰سالگی نرسد؛ اما به یاری خداوند متعال توانستیم وارد دهه پنجم این انقلاب شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  با بیان محتوای بیانیه گام دوم انقلاب گفت: با نگاه به کلیت بیانیه فلسفه سیاسی، اندیشه سیاسی، ایدئولوژی و معماری سیاسی می‌بینیم و این از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب بوده که توانسته‌اند چنین بیانیه جامع و کاملی را ترسیم کنند.

آذین تصریح کرد: در ادبیات سیاسی، فلاسفه سیاسی معمولاً آرمان‌هایی را ترسیم می‌کنند که دست یافتنی نیست؛ اما از خصوصیات ایشان این است که آرمان‌های مدنظرشان دست‌یافتنی بوده و همه را به سمت آن بسیج کرده و به سمت وضع مطلوب حرکت می‌دهند.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

 

 

شرایط کنونی مرهون عزیزانی است که وارثان دفاع مقدس هستند

ارسال نظرات