به میزبانی سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان خوزستان برگزار شد:

جلسه کمیته راهبری و فنی جهاد روشنایی با محوریت ایجاد نیروگاه های برق خانگی

جلسه کمیته راهبری و فنی جهاد روشنایی استان خوزستان با محوریت ایجاد نیروگاه های برق خانگی در مناطق کم برخوردار به میزبانی سازمان بسیج مهندسین صنعتی خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۹۴۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، در این جلسه که به ریاست جناب سرهنگ حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و با حضور نمایندگانی از اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) شرکت شهرکهای صنعتی، دفتر آستان قدس رضوی، شرکت برق منطقه ای، شرکت توزیع نیروی برق، بنیاد برکت، شهرداری اهواز، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سازمان بسیج سازندگی، بسیج کارمندان، بسیج اساتید و بانکهای عامل حضور داشتند.

در این جلسه آقای کمالی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خوزستان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و تبریک روز کارگر و معلم، طرح جهاد روشنایی را بصورت اجمالی معرفی نموده و اقدامات ستادی انجام شده جهت اجرای طرح جهاد روشنایی را ارائه کردند.

در ادامه جناب سرهنگ حاجتی از همه کسانی که در حادثه سیل اخیر به مردم خدمت رسانی کردند تقدیر نمودند. ایشان با بیان اینکه کشور باید به سمت انرژی‌های پاک و غیر فسیلی حرکت کند اضافه نمودند این طرح حرکتی مهم برای رسیدن به این امر میباشد ضمن اینکه دارای مزایایی همچون کمک به صادرات برق به کشورهای همسایه،  ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کم برخوردار و نیز جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها دارد و اهمیت آن در پدافند غیر عامل کاملا مشهود است.

در ادامه آقای میررضایی نماینده شرکت توزیع برق استان ضمن بیان اقدامات صورت گرفته جهت فرهنگ سازی احداث نیروگاههای تولید برق خانگی در استان به معرفی انواع نیروگاه های برق خورشیدی شامل نیروگاه های متصل به شبکه و منفصل پرداخته و اعلام کردند که شرکت توزیع برق استان خوزستان جهت صدور مجوز احداث نیروگاه ها و عقد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله برق از مشترکین آمادگی دارد.

در ادامه جلسه آقای کوتی نماینده امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال گذشته اقداماتی در این راستا صورت پذیرفته بود ولی به دلیل بوجود آمدن تورم های ناشی از افزایش قیمت دلار اجرای طرح دیگر صرفه اقتصادی برای مددجویان را نداشته و عملاً این طرح کنار گذاشته شده است. ایشان در ادامه با بیان مشکلات و کاستی‌های اجرای این طرح اعلام کردند که کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد تمامی اطلاعات و اقداماتی که تا امروز در این زمینه انجام شده را با سازمان بسیج مهندسین صنعتی به اشتراک بگذارد و این سازمان را در این زمینه یاری نمایند.

در ادامه نمایندگان و مسئولین دیگر سازمانها عضو در کمیته ضمن بیان نقطه نظرات خود در رابطه با اجرای طرح جهاد روشنایی آمادگی خود را جهت اجرایی کردن این طرح و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار در قالب شرح وظایف سازمانی خود اعلام کردند.

در پایان مصوب گردید که جلسه بعدی کمیته فنی با حضور کارشناسان برق اساتید دانشگاهی و افراد صاحب نظر در این حوزه توسط بسیج مهندسین صنعتی برگزار گردد و با توجه به گران بودن تجهیزات اجرای این طرح، جمع بندی برآورد هزینه‌های اجرای یک نیروگاه محاسبه شود و راهکارهایی برای کاهش این هزینه ها با استفاده از گروه های جهادی تخصصی بسیج مهندسین صنعتی ارائه شود.

 

ارسال نظرات