«رادیو یزد» در ردیف بهترین رادیوهای استانی معرفی شد

معاونت صدای مرکز یزد در خصوص توفیقات حاصل در چهار سال اخیر افزود :رادیو یزد همواره در ردیف بهترین رادیوهای استانی معرفی شده است. این رتبه ها نیز از سوی اداره کل صدای استانها در شاخص های مختلفی در هر فصل، مورد سنجش قرار می گیرد
کد خبر: ۹۱۳۴۸۴۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد، «داوود سیروس» معاونت صدای مرکز یزد گفت : رادیویزد در سال 1350 با یک فرستنده 10 کیلووات و صرفاٌ بعنوان یک مرکز خبری و تقویت کننده رادیویی واقع در کیلومتر 4 جاده یزد – کرمان، درحومه شهروبافاصله تقریبی15کیلومتربامرکزشهرتاسیس وکارخود را آغاز کرد و در 21 مهرماه سال 1375 همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) شبکه استانی صدای مرکز یزد با ظرفیت تولید و پخش بیش از 3 هزار ساعت برنامه درسال بر روی فرکانس 1035 کیلو هرتز راه اندازی شد ودر 31 مرداد سال 1394 فعالیت خود را به 24 ساعت افزایش داد. رادیویزد درحال حاضر بر روی موج AM بالغ بر 98 درصد جمعیت استان راتحت پوشش خودقرارداده است. درموج بلند (FM) به پوشش جغرافیایی 65درصدوپوشش جمعیتی 89درصد در استانرسیده است.وی افزود :
تعهد سالیانه‌ی رادیوی مرکز 3650 ساعت تولید است و مابقی در قالب برنامه های تامین، تکرار و آرشیوی ارائه می شود. وجود نیروهای نخبه و خلاق در رادیو یزد ، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می سازد.گرچه به لحاظ تعداد نیروی انسانی ، بودجه و امکانات، در شمار مراکز کم برخوردار محسوب می شود ولی با همت والای فرزندان هنرمند خود توانسته در طول چهار سال گذشته همواره سرآمدرادیوهای استانی باشد. گرچه خستگی تلاش مضاعف ،درفقر حمایت های استانی ازاین ظرفیت عظیم وجودمان را آزرده، اما کاستی ها و عدم همراهی مسوولان استان به هیچ وجه موجب بروز اخلال در انجام وظایف نشده است. بدیهی است درصورتپشتیبانی مناسب ازسوی مسوولان استانی،ظرفیت ها و قابلیتهای ویژه ی همکاران درتولید برنامه های فاخر،فرصتبهتری برای بروز ومعرفی فرهنگ غنی شهرجهانی یزد بوجود می آورد. گواه این مدعا توفیقات چند سال گذشته رادیو در ارزیابی های ستادی، جشنواره ها و افزایش چشمگیر مخاطبان آنست.

معاونت صدای مرکز یزد در خصوص توفیقات حاصل در چهار سال اخیر افزود :رادیو یزد همواره در ردیف بهترین رادیوهای استانی معرفی شده است . این رتبه ها نیز از سوی اداره کل صدای استانها در شاخص های مختلفی در هر فصل، مورد سنجش قرار می گیرد که کیفیت برنامه ها، میزان مخاطب و رضایت ایشان از برنامه ها،حضور در شبکه های ملی، توجه به تولیدات فاخر با هدف پخش از سایر شبکه های استانی و ملی، توفیق در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی از ان جمله است.این توفیقات البته در طول دوسال گذشته زمینه بروز بیشتری داشته چراکه این رادیو موفق به دریافت سه تندیس برترین مرکز رادیویی و بهترین برنامه های ترکیبی رادیودر سه دوره متوالی (نوزدهم، بیستم و بیست ویکم) جشنواره تولیدات رادیویی وتلویزیونی مراکز استانها شده است که درکنار دریافت 15 جایزه فعالیت شگفت انگیزی محسوب می شود . این میزان جایزه در قیاس با فعالیت ادوار گذشته رادیو یزد در طول هجده دوره قبلی جشنواره تولیدات مراکز،(فقط دوازده جایزه و بدون تندیس) کارنامه درخشانی است.
وی د رمورد برنامه های شاخص می گوید :تا پایان بهارسال 1394 فعالیت رادیویزد به روزانه 12تا 14 ساعت محدود می شد که با شروع فعالیت این رادیو در قالب یک شبکه رادیویی 24 ساعته تحول عظیمی در کنداکتور و شیوه ارائه برنامه ها ایجاد شد.
مجموع برنامه ها درکنداکتور(جدول پخش) با هدف گذاری خاصی چینش می شوند. از تاریخ شروع تحول در جدول پخش (تابستان سال 1394) تاکنون بر اساس ذائقه سنجی که از مخاطبان انجام شده، تغییرات زیادی ایجادشده که با سنوات گذشته ی خود فاصله بسیاری دارد. این تحول نه تنها در چیش کنداکتور که در چینش بخش های درون برنامه ها نیز اتفاق افتاده است. بطوری که سطح مخاطبان رادیو از 27 درصد مخاطب در بهار 94 به 7/43 در زمستان 97 رسیده است. ساعات کم مخاطب با طراحی برنامه های متناسب به سطح مناسبی از مخاطب رسیده و در ساعات پر مخاطب، برای ابقاء و افزایش مخاطبان نیز تدارک ویژه ای دیده شده است. در نهایت؛ افزایش کیفیت برنامه ها هم به افزایش میزان مخاطب و رضایتمندی ایشان منجر شده وهم کسب رتبه های متعدد ملی و بین المللی را نصیب رادیو یزد نموده است.
داوود سیروس معاونت صدای مرکز یزد در پایان از حمایت های مدیرکل محترم مرکز، قائم مقام وسایر معاونین و مدیران مجموعه شبکه یزد تقدیر و تشکر کرد و گفت : این توفیقات را ثمره همدلی و تلاش مضاعف تمام مجموعه مدیران و همکاران مرکز میدانم و به نمایندگی از طرف همکارانم در رادیویزد ازتمامی عزیزان تشکر وقدردانی می کنم.
قدامات شاخص وتوفیقات رادیویزد درچهارسال گذشته بدین شرح است:
-طراحي جدول پخش راديو بصورت 24 ساعته.
-توجه به نوآوري و روزآمد بودن فعاليت هاي برنامه سازي.
-تغيير ساختار برنامه ها از برنامه هاي لخت و كند به برنامه هاي داراي ريتم مناسب.
-حذف برنامه هاي همراستا و غير ضروري از كنداكتور
-افزايش ريتم در فضاي عمومي كنداكتوراز طريق ايجاد برنامه هاي كوتاه و جذاب توليدي يا تاميني.
-راه اندازي واحد مونيتورينگ براي شناسايي و ضبط برنامه هاي موثر شبكه های ملی.
-توجه به تامين برنامه به عنوان يكي از پايه هاي كنداكتورو تشکیل مستمر جلسات کنداکتور وتامین برنامه در رادیویزد.
-توجه به خواست مخاطب در طراحي برنامه ها و توجه به نیازسنجی های انجام شده در واحد پژوهش مرکز .
-توجه به جنبه زيبايي شناختي كنداكتورومهندسي فضاي كلي بين برنامه ها،بویژه دربسته های تنظيمي پخش.
-طراحي قطعات موسيقي كوتاه (جينگل و دونات ) ميان آرم و آنونس براي افزايش جذابيت.
- طراحي پروموي تبليغي براي تمام برنامه ها و پخش در فضاي كنداكتور.
-طراحي برنامه هاي شبانه براي تداوم حفظ مخاطب حتي در ساعات كم شنونده.
-طراحي ويژه در روزهاي تعطيل وجمعه بطوريكه هيچ فضايي براي تقويت شبكه(بجز اخبارموظفي)وجود ندارد.
-حضور در بين مخاطبان و اجراي برنامه بصورت محیطی با وجود نداشتن واحد سيار.
- توجه به کل استان درطراحي برنامه هاورسيدگي به مشكلات ايشان.
-افزايش برنامه هاي مسابقه، طنز وسرگرمي دركنداكتور.
-افزايش توجه واهتمام برنامه هاي راديو به مسائل و اولويتهاي بومي درکل استان
-افزایش خلاقيت و تنوع در برنامه ها و فضای عمومی کنداکتور.
- وجه مضاعف به رويكرد كوچك سازي و ايجاد ريتم مضاعف دربرنامه ها و درفضاي عمومي كنداكتور.
- ایجاد تنوع محتوایی در برنامه ها از طريق افزایش عناوین و موضوعات.
- افزایش برنامه هاي تعاملی وتعامل بيشتر با مخاطبان .
-کسب رتبه برتر در ارزیابی های فصلی و سالیانه در طول چهار سال گذشته و تداوم روند توفیقات.
- کسب رتبه های برتر در جشنواره های مختلف ملی.
- کسب تندیس برترین مرکز رادیویی استانی در دوره های 20 و 21 جشنواره تولیدات مراکز استانها.
-حضور نزدیک به هفتاد عنوان برنامه درمرحله داوری جشنواره تولیدات مراکزاستانی درسه دوره¬ی گذشته (19، 20و21)
-کسب سه تندیس هدهد ،15جایزه وبیش ازده تقدیر شایسته جایزه درسه دوره گذشته جشنواره تولیدات مراکز استانها.
-رشد متوسط سطح مخاطبان رادیو یزد به بالای 40 درصد و رضایتمندی بالای 80 درصد در طول سال.
ارسال نظرات