خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

الگو، انگیزه و اعتماد سه حلقه اصلی در ارتباط خانه و مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حوزه ارتباطی خانه و مدرسه به طریق اولی با خانواده ها پیش بحث طبیعی است، گفت: بیشتر ایراداتی که به دستگاه تعلیم و تربیت وارد شده از این منظر بوده و ایجاد این ارتباط ساده نیست.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۲۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، جعفر پاشایی در  کارگاه آموزشی توان افزائی با موضوع «آشنائی با مفاهیم تاب آوری اجتماعی و گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی»، افزود: برنامه ریزی منسجم، منظم و هماهنگ در سطح کلان کشور برای رسیدن به اهداف این حوزه لازم است تا در سطح استان ها اجرا شود

وی افزود: اگر حلقه مفقوده بین خانه و مدرسه را بتوانیم پیدا کنیم بخش بزرگی از مشکلات عدیده آموزش و پرورش حل خواهد شد چرا که آنچه که در مقایسه با گذشته حاصل می شود این است که الان ارتباط بسیار خوب شده و مشارکت پذیری دانش آموزان و اولیا بیشتر شده است.

پاشایی مشکل اصلی در حال حاضر را نبودن الگوی عملی مناسب عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم برای دانش آموزان امروزی در ابعاد مختلف الگوی مناسب تعریف کنیم بخش مهم کارها قابل حل است.

وی تاکید کرد: "اقدام و عمل" پدر و مادر و معلم در ابتدا الگوی مناسب کار را برای نوجوانان ظاهر می سازد و آنچه دانش اموز از زبان عمل یاد می گیرد بسیار برنده تر از زبان گفتار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: معلمان و مدرسان با انگیزه بر نشاط دانش آموزان می افزایند، طبق اصل مدیریت رضایت واقعی از طریق انگیزه بخشی ایجاد می شود چرا که مقام معظم رهبری از هر فرصتی برای این کار استفاده می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: اعتماد نخ اسکناس معلمی  است،کلید واژه ارتباط خانه و مدرسه اعتماد است و گنجنیه بسیار روشنی که جوشش آن زندگی را متحول می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها