خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

امنیت اخلاقی جامعه نباید خدشه‌دار شود

امام جمعه ارومیه گفت: امنیت اخلاقی کنونی جامعه نباید در آستانه انتخابات خدشه‌دار شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۸۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته‌ایم، نباید امنیت اخلاقی جامعه خدشه‌دار شود؛ در این زمینه رفتار و رویکرد مسوولان حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بیان اختلافات و مشاجرات برخی مسئولین عالی‌رتبه استانی در مراسم‌های عمومی عواقب بدی دارد و موجب نهادینه شدن بداخلاقی در جامعه می‌شود، ادامه داد: مسئولین اگر مدارک و اسنادی دال بر تخلف و فساد از یکدیگر دارند، باید با مراجعه به مجاری قانونی در راستای پیگیری آن اقدام کنند و با مطرح کردن این سری مسائل در مراسم‌ها و محافل عمومی جامعه را به سمت تشنج نکشانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: بنابراین در چنین برهه حساسی نباید امنیت اخلاقی جامعه خدشه‌دار شود، چه‌بسا عواقب زیان‌باری را به بار ‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: انتظاری که وجود دارد، این است که اصناف و کسبه در این ماه بیش از پیش رعایت حال طبقه کم‌برخوردار جامعه را بکنند و در فروش اجناس و اقلام اساسی رعایت انصاف شود.

این مسوول بر لزوم دستگیری از نیازمندان و فقرا در همه ایام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و بیان داشت: از اسراف و تبذیر در طول سال به ویژه در ماه رمضان باید خودداری شود، همچنین دستگاه‌های اجرایی هزینه افطاری‌های خود را به فقراء و نیازمندان اختصاص دهند.

امام جمعه ارومیه عملی نشدن سند ننگین 2030 را خواستار شد و ضمن ابراز تاسف، گفت: برخی برای اجرایی نشدن این سند سخیف و ننگین مانع‌تراشی می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات