مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:

شهید مطهری در دفاع از اسلام، قرآن و مکتب مثل یک دیده بان عمل می کرد

جلسه هماهنگی برنامه های هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت آیت الله مطهری در دفتر مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۱۸۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین مختار نظری مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در این نشست به بیان ویژگی های شهید آیت الله مرتضی مطهری پرداخت و گفت: این مرد بزرگ در زمان قربت اسلام با ورود به دانشگاه خدمات بسیار ارزشمندی به اسلام، قرآن و مکتب داشت.

وی با برشمردن ویژگی های شهید مطهری افزود: آن عالم بزرگوار عالم به مقتضیات زمان بود و مثل یک دیده بان عمل می کرد. هر وقت احساس می کرد به اسلام حمله می شود با قلم و بیان خود در مقام دفاع از اسلام ، قرآن، اسلام و مکتب وارد عمل می شد .

بیشتر گفتار های مطهری شان بیان دارد و کتاب حقوق زن در اسلام آیت الله مطهری زمانی منتشر شد که مجله زن روز به عنوان نشریه ای که مظهر ابتذال و ترویج بی بند و باری بود و اقدام به انتشار مطالب مبتذل می کرد، نوشته شد. شهید مطهری به سردبیر این نشریه پیشنهاد داد مطالب این کتاب در   مجله زن روز منتشر شود هر چند انتقاداتی از سوی برخی دوستان نسبت به چاپ مطالب مطهری دراین مجله وارد شد اما او اعلام کرد حقوق زن در اسلام در چنین شرایطی باید به مخاطبان این مجله یادآوری شود. ویژگی این شهید بزگوار این بود که شخصیت فرد را نقد نمی کرد بلکه با خود سخن سر و کار داشت.

او معتقد بود که باید اجازه دهیم اندیشه ها و نقطه نظرات گوناگون در جامعه مطرح شود اما اگر دیدیم این اندیشه ها در مقام تضعیف اسلام بر می  آیند باید از قرآن و اسلام دفاع کنیم. او از کسانی که روحیه نفاق و تفکر مارکسیستی داشتند و به سخنان خودشان رنگ و لعاب دینی می دادند تا جوانان را منحرف کنند به شدت بر آشفته می شد و به همین خاطر از همان ابتدا مقابل مجاهدین خلق ایستاد.

حجت الاسلام  نظری اظهار داشت: یکی از ویژگی هایی که به  شهید مطهری عظمت داد، بعد معنوی و روحانی او بود. خانواده او می گویند هیچگاه نماز شب او ترک نمی شد. حجت الاسلام قرائتی نیز می فرمایند یک هفته با شهید مطهری بودم نماز شب او بیش از یک ساعت و نیم طول می کشید او به شدت شخصیت معنوی و تاثیرگذاری داشت.  در برخورد با جریانات سیاسی هم منصف بود و معتقد بود به غیر از منافقین باید با بقیه به گفتگو بنشینیم. مطهری انسانی شجاع و با شهامت بود و از بیان حقایق هراسی نداشت.

در ادامه این جلسه مقرر شد مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در مجموعه سپاه هر چه با شکوه تر و با محتوای خوب برگزار شود.

  

ارسال نظرات