خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد

اجرای 40 عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در آذربایجان غربی

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 40 عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در آذربایجان غربی اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۲۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی ظهر امروز در نشست خبری که با هدف تبیین برنامه‌های عقیدتی و سیاسی در سالن جلسات سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: 40 عنوان برنامه به مناسبت نکوداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سراسر استان برگزار خواهد شد، تا از این راه برای شناخت بیشتر آیت‌الله مطهری در برهه کنونی گام برداشته شود.

وی برپایی مراسم گرامیداشت شهید مطهری و تجلیل در حوزه‌های مقاومت بسیج، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه‌های شهرستان‌ها، مراسم صبحگاه مشترک، نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس، نشست‌ و همایش‌های علمی و تبیینی اندیشه و سیره شخصیت شهید مطهری، تجلیل از فرماندهان، مدیران و مربیان و هادیان سیاسی نمونه را مهم‌ترین برنامه‌ها برشمرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی دیدار با خانواده شهدای معلم استان، اعزام فرهنگیان برای دیدار با مقام معظم رهبری، برگزاری حلقه‌های صالحین با موضوع سیره شهید مطهری، تجلیل از روحانیان فعال به عنوان مربیان توانمند، برپایی اردوهای فرهنگی و تربیتی، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، عطرافشانی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری، برگزاری نشست‌ هسته‌های سیاسی و ... را برنامه‌های دیگری عنوان کرد که برای این هفته تدارک دیده شده است.

*دشمنان بهتر از ما شهید مطهری را شناخته‌اند

سرایی ضمن ابراز تاسف از اینکه دشمنان بهتر از ما شهید مطهری را شناخته‌اند، بنابراین برای خاموش کردن نور اسلام، این دانشمندان فرزانه را به شهادت رساندند، اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری یکی از بزگترین دانشمندان و تئوریسین‌های نظام اسلامی نه‌تنها در زمان خود بود، بلکه جای خالی وی همچنان در کشور احساس می‌شود.

وی دشمن شناسی، نداشتن روحیه محافظه‌کاری، ایستادگی و مقاومت در مقابل افکار انحرافی و التقاطی، اخلاص در عمل و گفتار را از جمله ویژگی‌های بارز شهید مطهری عنوان کرد و بیان داشت: این عالم ربانی و فاضل تکرارنشدنی یک تنه در مقابل مروجان افکار مارکسیستی ایستادگی کرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه شهید مطهری از جمله معدود روحانیانی بود، که قبل از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران توانست به دانشگاه‌ها راه پیدا کند، اظهار کرد: وی در مقابل هر کس، هر نوع گفتار و کردار زاویه‌دار با دین اسلام برخورد می‌کرد، به طوری که مبلغان افکار مارکسیستی درصدد ایجاد فضای مسموم در دانشگاه‌ها بودند، ولی شهید مطهری بدون از دست دادن زمان به سرعت و دقت پاسخ شبهات آنها را می‌داد.

وی با اظهار اینکه نشر اندیشه شهید مطهری امروز لازم و ضروری است، جوانان را به دیدن و مطالعه مناظرات این دانشمند علوم اسلامی با یکی از متفکران مکتب مارکسیستی توصیه کرد و ادامه داد: همچنین باید جوانان را به مطالعه تالیفات و کتاب‌های وی ترغیب کرد.

سرایی با بیان اینکه پیوند نفاق خواص و جهل عوام در طول تاریخ به اسلام ضربه زده است، خاطرنشان کرد: به طوری که امروز نمود آن را در برخی تریبون‌ها می‌بینیم، بعضی چهره‌های سیاسی و اجرایی بدون اینکه محتوا و هدفی داشته باشند، از ظرفیت رسانه استفاده می‌کنند، در حالی که از این تریبون خواه، منبر، مصاحبه یا سخنرانی، لازم است برای بیان مسائل دینی استفاده شود.

داعش آبروی اسلام را لکه‌‌دار کرد

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه پدیده‌ای همچون داعش با ابداعات غلط خود که فرسخ‌ها با دین مبین اسلام فاصله داشت، همچنین به واسطه جنایات، جهاد نکاح و ده‌‌ها مورد دیگر، آبروی دین مبین اسلام را لکه‌دار کرد، اظهار کرد: در چنین شرایطی با الگو قرار دادن شهید مطهری باید برای افشای حقیقت‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه نه‌تنها در ریشه‌کن‌سازی داعش بلکه در هشت سال دفاع مقدس نیز ملت ما جانانه ایستادند، گفت: فرزندان این ملت در معرض اثرات بمب‌هایی با عامل خون، تاول، سیانور، اعصاب و ... بودند، به طوری که همچنان از تبعات آن رنج می‌برند.

سرایی در بخش پایانی سخنان خود به اقدام اخیر ترامپ در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: چنین اقداماتی نه‌تنها به سپاه پاسداران ضربه نمی‌زد، بلکه موجب اتحاد، همبستگی و همدلی بیشتر بین مردم و نیروهای مسلح می‌شود.

وی سپاه پاسداران را خالق لحظه‌های غرورآفرین، مرعوب کننده دشمنان، برهم‌زننده معادلات آمریکا، مروجان حرکت جهادی دانست و خاطرنشان کرد: یکایک پاسداران انقلاب اسلامی تا پای جان برای دفاع از کیان ملی ایستاده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات