نماینده سابق مردم یزد و اشکذر:

اراده‌ای در دولت برای احداث بیمارستان تأمین اجتماعی یزد نیست/نبود خدمات درمانی لازم برای قشر عظیم کارگری یزد

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تأسف دارد که امروز استان یزد با داشتن این جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی خدمات لازم در حوزه درمان برای این قشر را ارائه نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۷۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با وضعیت احداث بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و مرکز تحقیقات و درمان سرطان جنوب شرق کشور اظهار کرد: استان یزد با توجه به صنعتی بودن جامعه کارگری وسیعی را در خود دارد؛ ازلحاظ آماری بیشترین جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را داریم لذا توجه کردن به موضوع درمان کارگران بسیار حائز اهمیت است و جامعه کارگری ما در استان بایستی بیشترین خدمات درمانی را از حوزه تأمین اجتماعی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ موضوع جایگزینی بیمارستان شهدای کارگر مطرح شد، گفت: از سویی زمین بیمارستان شهدای کارگر متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود و این نهاد حکم تخلیه بیمارستان را گرفته بود و از سوی دیگر بیمارستان شهدای کارگر کفاف خدمات برای جامعه کارگری و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان را نمی‌داد؛ بر این اساس در دولت دهم مکاتباتی از سوی استانداری با سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفت تا بیمارستانی جدید برای تأمین اجتماعی احداث شود.

***روند احداث بیمارستان تامین اجتماعی یزد با تغییر دولت تعطیل شد!

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس سازمان تأمین اجتماعی وقت با این موضوع موافقت کرد و در هیئت‌امنا نیز تصویب شد که این کار صورت بگیرد؛ اقداماتی ازجمله خریداری زمینی در جاده تفت و تجهیز کارگاه صورت گرفت؛ این موضوع همچنان استوار بود و کار به‌خوبی جلو می‌رفت، اما در سال ۹۲ با توجه به تغییر و تحولاتی رخ‌داده در سازمان تأمین اجتماعی کار اجرای بیمارستان به تعویق افتاد و متأسفانه به تعطیلی کشیده شد.

وی ادامه داد: در آن زمان با طرح سؤالی که از وزیر شد و طی چندین جلسه‌ای که با مرحوم نوربخش رئیس وقت سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، مقرر شد که زمین بیمارستان شهدای کارگر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خریداری و بیمارستان به قوت خود باقی بماند؛ بیمارستان جدید هم که مصوبه آن را گرفته بودند به یک بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و مرکز تحقیقات و درمان سرطان جنوب شرق کشور تغییر یابد.

***سرمایه گذاران خارجی هم پای کار نیامدند!

جوکار با بیان اینکه احداث بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و مرکز تحقیقات و درمان سرطان جنوب شرق کشور بر عهده شرکت خانه‌سازی سازمان تأمین اجتماعی گذاشته شد، تصریح کرد: پس از جایگزینی بیمارستان و بعد در سال ۹۳ پی‌ریزی و آماده کردن نقشه‌ها توسط شرکت خانه‌سازی سازمان تأمین اجتماعی، اعلام کردند که اعتباری نداریم و به دنبال این هستیم که یک سرمایه‌گذار پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بدون پیشرفت باقی ماند تا سال ۹۴ که تیمی از کشور کره جنوبی به‌منظور سرمایه‌گذاری برای پروژه یادشده همراه با رئیس‌جمهور به استان یزد آمدند؛ اتفاقاً در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان یزد موضوع بیمارستان مطرح و در آنجا اعلام شد که این بیمارستان توسط سرمایه‌گذاری یک شرکت خارجی ساخته خواهد شد؛ ولی متأسفانه از آن زمان تابه‌حال هیچ‌گونه اقدامی مبنی بر ساخت این بیمارستان صورت نگرفته است.

***اراده‌ای در مسئولین برای احداث بیمارستان تأمین اجتماعی یزد نیست

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای تأسف دارد که امروز استان یزد با داشتن این جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی خدمات لازم در حوزه درمان برای این قشر را ارائه نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: بااین‌همه مصوباتی که درزمینهٔ احداث بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و مرکز تحقیقات و درمان سرطان جنوب شرق کشور وجود دارد، متأسفانه اراده‌ای برای ساخت آن وجود نداشته و تاکنون اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

جوکار تصریح کرد: جا دارد که هم مسئولین سازمان تأمین اجتماعی در استان و هم نمایندگان استان در مجلس پیگیر جدی این موضوع باشند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات