معاون اجرایی سپاه کربلا؛

42 گروه جهادی شهدای مدافع حرم 150خانه برای سیل زدگان می سازد

معاون اجرایی سپاه کربلا از ساخت 150 واحد مسکونی سیل زده توسط 42 گروه جهادی به نام 42 شهید مدافع حرم استان ،خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۱۷۰۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،معاون اجرایی سپاه کربلا در نشست خبری«اردیبهشت مقاومت» با موضوع گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم خانطومان که پیش از ظهر امروز در مرکز امامت سپاه کربلا برگزار شد،در جمع خبرنگاران گفت: جوانان غیور مازندران در کنار ملت ایران در دفاع مقدس طی 8 سال با رشادت و ایثارگریهای خود حماسه ای را رقم زدند که موجب شکست دشمنان در جنگ تحمیلی گردید، پس از آن برای یاری دین خدا، مظلومان ، مسلمانان و حرم اهل بیت(ع) برپا خاستند و شکستی دیگر بر پیکره استکبار و ایادی آن چون داعش و تکفیری تحمیل کردند.

سرهنگ پاسدار عسگر مجیدی با اشاره به اینکه وقتی حرم اهل بیت(ع)مورد تهدید قرار گرفت، جوانان  مازندرانی همگام  جوانان غیور ایران برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) به سوریه رفتند، افزود: عده ای از رزمندگان مازندرانی با رشادت ها و جانفشانی ها دشمن را به عقب راندند و در دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) تعدادی از آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

رئیس ستاد گرامیداشت شهدای «اردیبهشت مقاومت»با یادآوری اینکه حماسه خانطومان اوج رشادت، ایثارگری و مقاومت رزمندگان و شهدای مدافع حرم بود، گفت: حماسه خانطومان در سال 95 با شهادت 16 شهید مازندرانی تداعی گر مقاومت و ایستادگی در پای آرمانهای اسلام و دفاع از حرم اهل بیت(ع) است، لذا بر همین اساس و به خاطر آنکه این حماسه در اردیبهشت  اتفاق افتاد، هر ساله این مراسم را با نام" اردیبهشت  مقاومت" برگزار می کنیم.

معاون اجرایی سپاه کربلا با گرامیداشت یاد شهدای حماسه خانطومان و جبهه مقاومت در اردیبهشت سال 95 ادامه داد: رزمندگان و شهدای ما همانگونه که برای کمک به اسلام و میهن در دفاع مقدس حماسه 8 ساله خلق کردند و پس از آن برای نجات حرم اهل بیت حماسه خانومان و ... را پدید کردند، الان نیز جوانان بسیجی سپاه همراه با اقشار مختلف مردم،  به تبعیت از آرمانهای شهدا،  با توجه به سیل اخیر در استان و نیاز مردم مناطق سیل زده، در قالب گروههای جهادی آماده خدمت و یاری رساندن به مردم شدند.

سرهنگ پاسدار مجیدی با توجه به اینکه کانون سیل و بیشترین تخریب آن در مازندران شهرستان سیمرغ بود، خاطر نشان کرد: جوانان مازندرانی سپاه و بسیج در کنار مردم و دستگاههای متولی با تاسی از 42 شهید مدافع حرم استان، در قالب 42 گروه جهادی قریب به 50 نفره، هر گروه مزین به  نام و تمثال یک شهید مدافع حرم در مناطق سیل زده استان برای ساخت و ساز فعال شدند.

وی  تجمع حضور 50 نفره نیروهای جوان، بسیجی، خلاق، متخصص و صاحب حرفه گروههای جهادی خدمت رسان به سیل زدگان در امر ساخت و ساز را تفاوت ویژه آن با  گروههای جهادی  10 یا 15 نفره معمول در ماموریت ها  دانست.

رئیس ستاد اردیبهشت مقاومت با اشاره به اینکه، امسال قرار بود مراسم شهدای خانطومان تحت عنوان یاد شده در آمل برگزار شود، اظهار داشت: هریک از گروههای جهادی بسیج، با همراه داشتن نیروهای ماهر و متخصص کار ساخت یک پروژه(منزل مسکونی) در مناطق سیل زده را  از صفر تا 100، طبق توافق و همراهی برخی سازمان و نهادهای مربوطه آغاز، تا ظرف سه ماه برای استفاده به مردم هدیه  کند.

 سرهنگ مجیدی با اشاره به اینکه طبق توافق با دستگاههای متولی(کمیته امداد و بهزیستی) در مرحله اول،  مقرر گردید ساخت بیش از 150 واحد مسکونی توسط گروههای جهادی بسیج سپاه کربلا انجام شود،  افزود:  ما در مازندران بیش از 700 گروه جهادی فعال داریم که به تناسب نیاز برای ساخت و ساز منازل آسیب دیدگان سیل اخیر،   42 گروه جهادی سپاه کربلا در 5 شهر جویبار، نکا، بهشهر، میاندورد (ساری) و سیمرغ مشغول فعالیت شده اند.

انتهای پیام./

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار