مدیر کل کمیته امداد استان زنجان :

94درصد روستاهای زنجان سال گذشته زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بررسی ها نشان می دهد که سال گذشته 94 درصد روستاهای شهرستان زنجان زکات پرداخت کرده اند که این مهم تحقق برنامه های هدف گذاری شده را ممکن می کند.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۹۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛هدایت صفری اظهار کرد:سال گذشته بیش از 14میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در استان جمع آوری شد که سهم شهرستان زنجان سه میلیارد و200 میلیون تومان بوده که 107 درصد تحقق برنامه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان زنجان در هزینه کرد زکات برای محرومان خوب عمل کرده، بطوری که 71درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان و 29 درصد برای طرح های عمرانی هزینه شده است.

دبیر شورای زکات استان زنجان ادامه داد: در مجموع 80 درصد از روستاهای استان زنجان زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اند که درشهرستان زنجان با 94 درصد زکات پرداختی،که 16پروژه عمرانی از این محل در این شهرستان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: براساس قانون این نهاد به عنوان دبیرخانه شورای زکات تنها نهاد متولی جمع آوری زکات محسوب می شود و در این میان توسعه فرهنگ پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در ترویج و فرهنگ سازی این فریضه الهی بوده و همکاری ها اثر بخشی بیشتری دارد.

این مسئول ادامه داد: رفع فقر ومحرومیت در جهت عدالت اجتماعی است و پیشرفت منهای عدالت معنا نداشته و این نهاد با کمک اعتبارات دولتی و هم افزایی آن با منابع امدادی در جهت رفع محرومیت و نیاز نیازمندان گام های موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و کم کردن فاصله طبقاتی برداشته است.

صفری خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در فعالیت های خیرخوانه و کمک به نیازمندان نشان دهنده حاکم بودن تفکر و اندیشه انقلابی گری در کشور است و در این میان رویکرد مقابله ای با فقر و تولید کننده های آن وظیفه دستگاههای متولی امر است.

 

ارسال نظرات