توسط معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان:

تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان کردستان

در آستانه هفته معلم، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در سال ۹۸ را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۵۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در اولین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم که با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات اداره کل برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به معلمان تلاشگر استان تبریک گفت:

طالب محمدی با بیان اینکه تکریم مقام و منزلت معلم بهانه‌ای برای فرهنگ سازی این موضوع در جامعه است؛ ارتقای منزلت و جایگاه معلمان، بیان خدمات فرهنگیان و آموزش و پرورش، ارتقای اعتماد به نفس، خودباوری و انگیزه خدمت معلمان را از اهداف برنامه‌های هفته معلم برشمرد.

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت مقام معلم در اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه تشکیل شده است؛ اظهار داشت: برنامه‌های این هفته در قالب شیوه نامه‌ای در بهمن ماه ۹۷ به واحد‌های اداری و آموزشی استان به منظور اجرایی شدن ابلاغ شده است.

محمدی با بیان اینکه شیوه نامه استانی انتخاب معلمان برتر در ۱۲ موضوع به فرهنگیان و معلمان استان اطلاع رسانی شده است؛ گفت: هر معلم با انتخاب خود می‌توانست در سه موضوع داوطلب و در نهایت در موضوعی که بیشترین امتیاز را کسب کرده به عنوان معلم برتر معرفی می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان گفت: در فرآیند انتخاب معلم برتر سال ۹۸-۹۷ از کلیه شهرستان‌ها و مناطق استان ۲۳۵ پرونده دریافت و از این تعداد، یک نفر به عنوان معلم برتر کشوری، ۱۲ نفر به عنوان معلم برتر استانی و بقیه به عنوان شهرستانی انتخاب شده اند.

وی انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی عمومی، معرفی معلمان برتر استان و شهرستان و برگزاری آیین بزرگداشت هفته مقام معلم در کلیه مدارس با جلب مشارکت اولیای گرامی و دانش آموزان را از برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسم نمادینی که در استان و شهرستان‌ها و مناطق با حضور مسئولین استانی و محلی برگزار می‌گردد؛ از معلمان برتر استان در سال ۹۸ تجلیل خواهد شد، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، شرکت معلمان و دانش آموزان در آیین غبار روبی مزار شهدای گرانقدر و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل، شهدای عزیز و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای فرهنگی و عیادت از بیماران فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این هفته بر شمرد.

وی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، حضور مسئولین در مدارس با اهدای شاخه‌های گل و شرینی و تبریک هفته معلم و ایراد سخن توسط مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه را برنامه‌های دیگر ستاد اعلام کرد.

محمدی در پایان با بیان اینکه هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت در مدرسه و کلاس درس توسط معلمان تلاشگر محقق می‌شود؛ از مسئولین آموزش و پرورش خواست در ایجاد رضایت خاطر نسبی معلمان و ارتقای جایگاه و منزلت فرهنگیان از هیچ تلاشی دریغ نورزند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات