سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست هم اندیشی نهادهای سلامت کشور مطرح کرد

حجم خسارات مادی، معنوی روانی سیل بالاست

سردار سپهر گفت:ما پیش بینی لازم را انجام داده‌ایم مسائل روحی، روانی و اجتماعی مطرح است که بخشی از آن مربوط به جامعه پزشکی است، اگر بتوان در اجرای این کار تجربه نگاری داشته باشیم در این کار موفق خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۲۷۳۱۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشور خبرگزاری بسیج، سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست هم اندیشی نهادهای سلامت کشور که با مسئولین ارشد وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس، هلال احمر، اورژانس کشور، هیات اندیشه‌ورز بسیج جامعه پزشکی و سردار سپهر جانشین محترم سازمان بسیج و تنی چند از اساتید و نخبگان حوزه مدیریت بحران با هدف هماهنگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان سیل زده به میزبانی بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: به مرور زمان عمق فاجعه سیل بیشتر خواهد شد و تکالیف ما سنگین‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: این بحران شاید تا چند سال آینده نیازمند تلاش جهادی و کمک‌های مردمی باشد؛ قطعا دولت بدون حمایت مردم و شبکه‌های مختلف کمک رسانی قادر به بازسازی این فاجعه نخواهد بود.
سپهر با اشاره به اینکه حجم خسارات مادی، معنوی روانی بالاست، گفت: با شروع سامانه جدید، احتمال سیل در شرق و جنوب کشور هم وجود دارد؛ با بارش در هفته آینده احتمال وجود سیل است و باید خود را برای آن آماده کنیم؛ نگرانی اصلی در روزهای آینده وجود دارد و 400 هزار نفر جانشان در خطر است..
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تشریح کرد: اقداماتی انجام دادیم و در سال 95 تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج و مدیریت بحران منعقد شده است اما متاسفانه به هیچ کدام از موضوعات تفاهم نامه عمل نشده است و اگر عمل می‌شد کارها خیلی بهتر پیش می‌رفت.
وی ادامه داد: در سال 97 در مجلس پیشنهاد دادیم 500 ارگان از 2 هزار ارگان فعال مردمی رایگان، مربوط به امداد و نجات باشد که تصویب شد و مورد استقبال قرار گرفت اما در نهایت این طرح رد شد.
سپهر گفت:تمام کشور باید آماده باشند، ما پیش بینی لازم را انجام داده‌ایم و بخش بزرگی از آن مربوط به بسیج جامعه پزشکی است؛ باید مشخص کرد در آینده چه کارهایی انجام دهیم، مسائل روحی، روانی و اجتماعی مطرح است که بخشی از آن مربوط به جامعه پزشکی است، اگر بتوان در اجرای این کار تجربه نگاری داشته باشیم در این کار موفق خواهیم بود.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: کشور ما از 32 بلایا، 28 بلایا را تجربه کرده است که نیازمند تجارب نقش آفرینی قشری هستیم، این نگاشت تجربه مفید خواهد بود.

ارسال نظرات