مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس:

برگزاری نشست هم اندیشی نهادهای سلامت کشور برگزار شد

نشست هم اندیشی نهادهای سلامت کشور که با مسئولین ارشد وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس، هلال احمر، اورژانس کشور، هیات اندیشه‌ورز بسیج جامعه پزشکی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۷۲۵۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دکتر بهارلویی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس در نشست هم اندیشی نهادهای سلامت کشور که با مسئولین ارشد وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس، هلال احمر، اورژانس کشور، هیات اندیشه‌ورز بسیج جامعه پزشکی و سردار سپهر جانشین سازمان بسیج و تنی چند از اساتید و نخبگان حوزه مدیریت بحران با هدف هماهنگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان سیل زده به میزبانی بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: سیل به طور غافلگیرانه اتفاق افتاد؛ 16 میلی‌متر یا 65 میلیون حجم بارندگی بود.
بهارلویی گفت: ساعت 10:30 دقیقه بود که در دروازه قرآن بارندگی شروع شد و بلافاصه دوستان حضور میدانی داشتند و فراخوان از نیروی پزشک و پیرا پزشک انجام شد و روز اول تا 2 الی 3 نیمه شب از بیمارستان‌ها بازدید کردیم.
وی ادامه داد: روز دوم با توان بیشتری کار ادامه پیدا کرد و تمام کمپ‌ها را مجدد بازدید کردیم؛ 11 هزار نفر ویزیت شدند، خیلی از آنها تنها سیل زدگان نبودند بلکه افرادی بودند که در آن مسیر جزو مهمانان ما در استان فارس و در شهر شیراز بودند، 17 کمپ بسیج جامعه پزشکی سرکشی شد و 700 نفر ویزیت شدند و 18 نفر به بیمارستان ارجا و بدون مشکل مرخص شدند.
بهارلویی بیان کرد: در روز چهارم وضعیت شهر پایدار شد و تمام تیم هایی که سازماندهی شده بودند به منطقه سعدی رفتند؛ محله سعدی غریب به 70 الی 80 هزار نفر جمعیت دارد و متاسفانه 35 هزار نفر در این حادثه مصدوم شدند و غریب به 800 خانوار در همین محله آسیب دیدند، 11 بلوک در منطقه سعدی تقسیم بندی شد و 11 تیم با سرپرستی پزشک عمومی، ماما، روانشناس، کارشناس بهداشت و پرستار به محل اعزام شدند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس افزود: این 11 تیم به طور اختصاصی برای هر بلوک انتخاب و همه خانواده‌ها در این طرح بررسی و همه مناطق در 4 روز پوشش داده شدند و 3 هزار و 500 نفر ویزیت شدند.
وی یادآوری کرد: 5 تیم تخصصی داشیتم که در منطقه سعدی متمرکز شدند و تمام همکاران اعم از متخصص داخلی، طب اورژانس، متخصصین داخلی و متخصص کودکان، متخصص زنان و زایمان در محل به صورت اورژانس اعزام شدند، قرار بر این بود 72 ساعت اول به فرماندهی بسیج جامعه پزشکی باشد و تمام تیم های دیگر همکاری کنند تا وضعیت عادی شود.

ارسال نظرات