سرپرست مرکز بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران در گفتگو با «بسیج»

برای هر واحد مسکونی اعضای کمیته امداد یک مهندس ناظر بصورت رایگان قرار خواهیم داد

سرپرست مرکز بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران با بیان برخی از خدمات جهادی سازمان متبوع خود در سیل مازندارن خاطر نشان کرد:برای منازل اعضای تحت پوشش کمیته امداد یک مهندس ناظر بصورت رایگان در اختیارشان قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۹۱۲۴۷۷۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش سرویس بسیج عمران کشور خبرگزاری بسیج، بارش فراوان نزولات آسمانی در کشور ، علاوه بر داشتن برکات فراوان متاسفانه به دلایل مختلفی  از جمله عدم مدیریت بحران سبب خسارت های مالی و جانی فراوانی در برخی استانها شد. با  وجود این مشکلات باز هم نیروهای خدوم بسیجی در کنار مردم سیل زده بودند و در این میان سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران با اقدامات قابل توجه خود توانست در حد توان ،  التیام بخش دردهای آسیب زدگان باشد. به همین دلیل گفت و گویی کوتاهی با مهندس محمد علی امامی سرپرست مرکز بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران را صورت دادیم.

به عنوان اولین سوال بفرمائید اقدامات سازمان متبوع شما در سیل اخیر استان مازندران چگونه بود؟

پس از شروع سیلاب در استان مازندران در تاریخ ۲۷ اسفند ماه که منجر به ابگرفتگی معابر ، منازل مسکونی ، تخریب پل های ارتباطی و رانش زمین گردید سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان مازندران همانند سایر رده های بسیج حضوری فعال و چشمگیر  داشت. ما در همان ساعات اولیه پس از بروز سیلاب بازدید میدانی را از مناطق مختلف ساری و میاندرود داشتیم و سعی کردیم نکات و مشاوره های لازم را به دستگاههی اجرایی بدهیم و خودمان نیز در با همه توان و امکانات در خدمت مردم بودیم.

کانون های شما در سایر شهرستانهای استان چه اقداماتی کردند؟

بعد از بازدید میدانی بلافاصله با مدیران کانون ها تماس گرفتیم تا با فراخوان نیروهای بسیجی مهندس ، گروههای جهادی خود را تشکیل دهند.

موازی کاری بین نیروهای شما در کانون بسییج مهندسین با سایر اقشار و آحاد مردم در منطقه به وجود نیامد؟

همزمان که در حال تشکیل گروه های جهادی بودیم هماهنگی لازم را با ارگان های مربوطه داشتیم تا تداخلی در عرصه خدمت رسانی ایجاد نشود.

چند گروه جهادی در استان تشکیل شد؟

ما توانستیم پنج  گروه جهادی را به مناطق سیل زده شهرستانهای ساری ، میاندرود و سیمرغ جهت خروج سیلاب از منازل و معابر عمومی اعزام کنیم که خوشبخاته عملکرد بسیار خوبی داشتند.

یکی از معضلاتی مهم سیل اخیر ، آسیب شدید منازل مسکونی مردم بود با توجه به رسالت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری ، چه اقداماتی در این حوزه انجام دادید؟

در این خصوص،  گروههای تخصصی مهندسین بسیجی به مناطق دودانگه، چهاردانگه، رودپی شهرستان ساری جهت ارزیابی تخصصی خسارت وارده به واحدهای مسکونی اعزام کردیم که مهندسین ما  اطلاعات فنی و مهندسی را به سپاه ناحیه ساری جهت اقدامات و پشتیبانی بعد  را ارائه دادند،   علاوه بر این طی هماهنگی با سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان و نظام کاردانی استان جهت جمع اوری کمکهای مهندسین که با هماهنگی این سازمان ها طی ارسال پیامک برای کلیه مهندسین سه گزینه ده هزار ریال، صد هزار ریال  یک میلیون ریال پیشنهاد گردید که خوشبختانه مبلغ هشتصد میلیون ریال توسط نظام مهندسی ساختمان استان و مبلغ صد میلیون ریال توسط نظام کاردانهای ساختمان تهیه گردید که در بین سیل زدگان استان با هماهنگی دستگاهها ی مربوطه توزیع گردید.

همینطور حضور فعال در ستاد اجرایی مدیریت بحران سپاه استان جهت برنامه ریزی ساخت منازل آسیب دیده تحت پوشش کمیته امداد داشتیم که مقرر شد به ازای هر واحد مسکونی احداثی یک نفر مهندس ناظر بسیجی بصورت رایگان در اختیار قرار بگیرد.

با همه مشکلات فراوانی که در استان خودمان داشتیم ولیکن دو دستگاه خاور که حاوی  لوازم بهداشتی و خوراکی جهت ارسال به سیل زدگان شهرستان اق قلا استان گلستان ارسال کردیم که رییس شورای شهر اق قلا از این اقدام  تقدیر و تشکر کرد.

برنامه شما در ادامه خدمات رسانی به مناطق سیل زده چیست؟

خوشبختانه استان مازندران از حالت اضطراری خارج شده است ولیکن سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با همه توان خود در کنار مردم آسیب دیده خواهد بود تا در حوزه مسکن بتوانیم خدمات جهادی و قابل قبولی در حد توان به همشهریان و هموطنان عزیزمان ارائه دهیم.

 

 

ارسال نظرات