اهدا ۵۴۲ واحد خون در تعطیلات نوروز در کردستان

مدیرکل انتقال خون کردستان از مراجعه ۷۱۳ داوطلب به مراکز انتقال خون استان و جمع آوری ۵۴۲ واحد خون در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۴۱۳۷
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سعید کریمیان گفت: در این مدت یک هزار و ۵۹ واحد فرآورده خون در بین ۱۳ مرکز درمانی استان توزیع شده است.

کریمیان بیان  داشت: در ۱۳ روز نخست امسال ۵۲۹ داوطلب اهدای خون به مرکز انتقال خون سنندج و ۱۸۴ داوطلب نیز به مرکز انتقال خون سقز مراجعه کردند.
 
وی افزود: از این تعداد، ۶۵۷ نفر مرد و ۵۶ نیز زن بوده اند و در مجموع از آن‌ها ۵۲۹ واحد خون کامل که ازهر یک دست کم سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می‌شود دریافت شده است.

کریمیان از اهدای ۱۳ واحد پلاکت به روش آفرزیس نیز خبر داد و گفت: این فرآورده‌های پلاکتی به مصرف بیمارانی در بیمارستان‌های توحید و کوثر سنندج و فجر مریوان رسیده است.

کریمیان با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشگی است و در ایام تعطیلات نیز این نیاز همچون دیگر روز‌های سال وجود داشته است، اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی امسال یک هزار و ۵۹ فرآورده خون در بین ۱۳ بیمارستان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بخش خصوصی توزیع شده و سه بیمارستان توحید، کوثر و بعثت سنندج به ترتیب بیشترین فرآورده‌های خون را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه جمع آوری ۵۹ واحد خون گروه منفی و ۴۸۳ واحد خون گروه مثبت نتیجه حضور اهداکنندگان در هفته نخست امسال بوده است از همه اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان مستمر خواست انتقال خون استان و بیماران نیازمند به تزریق خون و فرآورده‌ها را همراهی کنند.

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های سنندج و سقز است و خون و فرآورده‌های مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار