معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان یزدخبر داد:

ارسال یک کامیون کمک‌های مردمی یزدی‌ها به مناطق سیل زده گلستان

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان یزد از واریز 150 میلیارد ریال به حساب‌های این جمعیت از سوی مردم خبر داد و گفت: شب گذشته بخشی از کمک‌های مردم یزد توسط یک کامیون به مناطق سیل‌زده گرگان ارسال شد
کد خبر: ۹۱۲۳۱۵۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با اقدامات انجام‌شده توسط هلال‌احمر یزد برای کمک به سیل‌زدگان اظهار کرد: از زمان اعلام جمعیت هلال‌احمر کشور مبنی بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی، ما نیز در جمعیت هلال‌احمر یزد فعالیت خود را شروع کردیم.

اعظم شهرستانی خاطرنشان کرد: شماره‌حساب ۹۹۹۹۹ به نام هلال‌احمر نزد همه بانک‌ها و همچنین کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* از راه‌های کمک به سیل‌زدگان است که از طرق مختلف ازجمله ارسال پیامک، تبلیغ در فضای مجازی، ارسال نامه و نشر در رسانه‌ها از مردم درخواست کمک کردیم.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها تاکنون ۱۵ میلیارد تومان به‌صورت نقدی به سیل‌زدگان کمک کرده‌اند، تصریح کرد: این مبلغ به بهترین شکل ممکن در اختیار سیل‌زدگان استان گلستان قرار خواهد گرفت؛ مجموع مبالغ جمع‌آوری‌شده صرف جبران خسارات سیل‌زدگان خواهد شد و نحوه هزینه کرد و مصرف آن نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به میزان کمک‌های غیر نقدی یزدی‌ها گفت: ۴۰ صندوق ثابت و ۱۲ صندوق سیار با ۱۵۰ نیروی داوطلب برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در یزد اختصاص داده‌شده است.

وی اذعان کرد: شب گذشته یک کامیون از اقلام موردنیاز سیل‌زدگان شامل پتو، نایلون پوشش چادری، لوازم‌خانگی و وسایل بهداشتی به گرگان ارسال شد.

شهرستانی با تأکید بر اولویت کمک‌های غیر نقدی جهت تأمین اقلامی ضروری و موردنیاز سیل‌زدگان ادامه داد: در برخی موارد کمک‌های غیر نقدی مردم ازجمله اقلام غیرضروری است؛ در حال حاضر زیرانداز، لوازم‌خانگی، پتو، ست بهداشتی ازجمله اقلام موردنیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های پست ایمنی و سلامت نوروزی هم صندوق‌های کمک به سیل‌زدگان را دایر کرده‌ایم تا مسافران نوروزی نیز بتوانند در صورت تمایل به سیل‌زدگان کمک کنند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان یزد اظهار کرد: مردم می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را به چادر‌های دایر شده در مناطق پرتردد شهر ازجمله امیر چخماق، مجاهدین و ... تحویل دهند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات