فرمانده کل سپاه در بازدید از مناطق سیل زده سیمرغ مازندران:

برای تسریع در بازسازی منازل آسیب دیدگان سیل اخیردولت تسهیلات مصوب را زودتر بپردازد/ لطف خدا در گرو همدلی و همیاری مردم به همدیگر است

سردار عزیز جعفری با بیان اینکه امید است خسارت های وارده به شهرستان شهید کشوری(سیمرغ) در اسرع وقت جبران شود، افزود: دولت و مسئولین باید وام های مصوب و در نظر گرفته را زودتر واگذار کنند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همت گروهای جهادی در بازسازی منازل و روستا ها کمک کنند.
کد خبر: ۹۱۲۳۰۴۴
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید شامگاهی امشب از مناطق سیل زده مازندران در روستای رکنی کلای سیمرغ(کیاکلا) در گفتگویی،  استانهای گلستان و مازندران را از استانهای شهید پرور و مومن ایران دانست که خدمتشان در جنگ و دفاع مقدس زبانزد خاص و عام است.

سردار محمدعلی جعفری با اشاره به اینکه در ماجرای سیل اخیر خسارتی به مردم دو استان شمالی وارد شد، افزود:  با وقوع این حادثه، مردم به خصوص گروههای جهادی بسیج و نهادهای انقلابی وظیفه اصلی خود دانستند که در اولین فرصت به کمک مردم استانهای گلستان و مازندران  بشتابند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با یادآوری اینکه دربین این دو استان،  مردم  استان مازندران با همت و خودیاری گروههای جهادی، از شهرهای خود با همدلی،  دلسوزی و  خونگرمی به کمک همدیگر آمدند، آنرا ویژگی ممتاز دیار علویان و سرداران رشیدی چون شیرودی و کشوری دانست و ادامه داد: الحمدالله در اینجا(مازندران) مشکل تخلیه آب وجود ندارد،  لذا بعد از چند روز آب های سطحی بجا مانده از سیلاب در مناطق آسیب دیده  فروکش کرد.

ارشدترین مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گروه جهادی قابل توجهی برای امداد و خدمات رسانی به مناطق سیل زده و آسیب دیده  آمدند و در پی آن منازلی که قابلیت تخلیه و تمیز کردن داشت را کمک رساندند،  لذا همین امر توانست ظاهر شهر را به وضع اول و قابل توجه  بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ظاهر شهر  به وضع عادی بازگشت ادامه داد: گرچه وضع ظاهر شهر عادی شد اما بیشتر خسارات داخلی و درونی است مثل منازل و عرصه هایی که تخریب شد لکن امیدواریم این موضوعات و ابنیه ها هم  هر چه زودتربازسازی و وضعیت مردم به رونق بیافتد.

سردار جعفری اظهار داشت: در گلستان و شهر های گمیشان و بندرترکمن جاده ای که بخاطر کنترل سیل و انتقال آن به سمت دیگر با هدف کاهش خسارت به جان و اموال مردم،  قطع شد، با تلاش شبانه روزی،  امشب پل آن وصل و فردا تردد به گمیشان برقرار می گردد.

وی درباره فرو کش کردن آب در شهر های گلستان خاطر نشان ساخت: انتظار می رود در شرایط عادی،  تا 2-3 رو آینده ، خروجی آب منطقه هم با سرعت بیشتر تخلیه  شود، زیرا حجم ورودی آن زمان را طولانی می کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری و تشکر از تحمل و صبوری مردم  مومن منطقه، عنوان کرد: مردم سیل زده و گرفتار در آن  با نهادهای سازندگی و نهاد هایی مثل بسیج ،  سپاه ، ارتش و گرو ههای جهادی که وظیفه کمک رسانی به  مردم را تا آخرین لحظه و بازگشت به وضعیت عادی  وظیفه ذاتی خود می دانند نهایت همکاری، وفاق و همدلی را به عمل آورند تا اقدامات با نشاط تر، پر سرعت و با دقت  به پیش رود  و مطمئن باشند، سپاه ، بسیج و گروههای جهادی با همت ارتش و ارگانها تا آخرین لحظه همراه مردم هستند و در باز سازی و نظافت شهر موثر واقع می شوند.

سردار سر لشگر عزیز جعفری تاکید کرد:  آنچه درکشور ایران،  تحت لوای جمهوری اسلامی مهم است، همدلی و همیاری با کمک و دلسوزی مردم است و اگر این همدلی و همیاری را حفظ کنیم ، خدا هم،  روز به روز لطفش را بیشتر کرده  و رحمت الهی بیشتر شامل حال این مردم می شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توصیه به مردم  گفت: به مردمی که در حاشیه رودخانه ها برنج می کارند، خانه و ابنیه می سازند توصیه می کنم حدود و حریم رود ها را بخاطر زندگی، جان و مردم منطقه و دیار خود رعایت کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها