طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند در استان اجرایی می شود

کد خبر: ۹۱۲۱۰۶۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در نشست خبری به اقدامات سال ۹۷ اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه در سال ۹۷ توفیقات خوبی در جذب اعتبارات ساخت و ساز بقاع متبرکه، ارتقاء و بهره‌وری از موقوفات و ارتقاء فعالیت‌های قرآن و حضور در مسابقات به دست آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به ارتقاء ۸۰ درصدی بهره‌وری از موقوفات اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز‌های بقاع متبرکه استان قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در استان یاور همیشگی اوقاف در بیان خدمات هستند گفت::اوقاف و امور خیریه استان با تمام توان بدنبال خدمت رسانی به زائران و فراهم آوردن زیرساخت‌های خدماتی در اماکن متبرکه می‌باشد.

جنتی اظهار داشت: زمینه سازی آموزش‌های قران آموزان و برگزاری مسابقات قرانی از برنامه‌های دیگر اوقاف و امور خیریه در استان می‌باشد.

حجت الاسلام جنتی گفت:؛ اوقاف و امور خیریه حافظ منافع و اماکن وقفی در استان می‌باشد و کل موقوفات وقفی استان را بیش از ۷۰۰ موقوفه سند دار عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این نشست با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در سرتاسر استان برگزارمی شود گفت:: همه زیرساخت‌ها در بقاع متبرکه  برای خدمات رسانی به زائران در طرح آرامش بهاری در سراسر بقاع متبرکه استان فراهم شده است.

وی ابراز داشت: در ۱۴ بقعه متبرکه استان به صورت کامل خیمه معرفت، و طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود.

جنتی تعداد روحانیون مبلغ در این طرح‌ها را ۳۵ مبلغ عنوان کرد و گفت::برپایی سفره هفت سین، برگزاری جشن میلاد امام علی (ع)، اعزام کاروان به حرم بی‌بی حکیمه (س) و برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی‌بن جعفر (ع) و برگزاری جشن در ۱۴ فروردین مبعث پیامبر از برنامه‌های اوقاف در بقاع شاخص استان است.

این مسؤول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری سال گذشته با نواقصاتی همراه بود، گفت: سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفربار در بقاع متبرکه استان حضور پیدا کردند که با توجه به رفع مشکلات و نواقصات، پیش‌بینی می‌شود زوار بقاع متبرکه بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.
ارسال نظرات