حسینی در نشست پایگاه یاس نبی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد:

تکیه بر قدرت مردم عامل حفظ استقلال و مقاومت جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام حسینی: جمهوری اسلامی با تکیه بر قدرت مردم توانست برای حفظ استقلال ایران، در برابرتوطئه‌های قدرت‌های استکباری و به‌ویژه آمریکا مقاومت نماید.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۲۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، جهت افزایش بصیرت و آگاهی سیاسی بسیجیان نشستی با محوریت بازخوانی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف در پایگاه یاس نبی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد برگزار شد.
"حجت الاسلام حسینی" در این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست.
وی در ادامه افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی، چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.
حسینی در ادامه در تشریح دستاورد‌های سیاسی داخلی و بین المللی انقلاب اظهار داشت:شعار‌های «نه شرقی نه غربی  جمهوری اسلامی» و «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» گویای یک واقعیت تلخ بود. این واقعیت تلخ همان به تاراج رفتن استقلال ایران با سلطه قدرت‌های خارجی برای یک دوره طولانی است. با انقلاب اسلامی، ایران از یک طرف از سلطه قدرت‌هایی خارجی رها شد و از طرف دیگر با حفظ استقلال در سیاست خارجی، مسیر توسعه قدرت برای تحقق آرمان‌های انقلاب و اهداف والای جمهوری اسلامی را در پیش گرفت. در حالی‌که حکومت پهلوی چه در دوره‌ی رضاشاه و چه در دوره محمدرضا شاه کاملاً به بیگانه وابسته بود.
سخنران نشست با تصریح اینکه جمهوری اسلامی با تکیه بر قدرت مردم توانست برای حفظ استقلال ایران، در برابر قدرت‌های استکباری و به‌ویژه آمریکا مقاومت و تمامی توطئه‌های آنان را خنثی نماید، خاطرنشان کرد: دفاع ازمحرومان و مستضعفان از یک طرف و ایستادگی و مبارزه با ظالمان و ستمگران به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، ایران را به کانون الهام‌بخش برای ملت‌های آزادی‌خواه تبدیل نمود و الهام‌بخشی انقلاب اسلامی بازتاب‌هایی را در حوزه‌های گوناگون به‌دنبال داشت و با این بازتاب‌ها، انقلاب اسلامی آغازگر تحولات بزرگ، اساسی و بنیادین در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی گردید.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات