خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو خبر داد

ثبت 11 مورد وقف در ماکو

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو گفت: ۱۱ مورد وقف در سال ۹۷ در ماکو به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۵۴۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱

اسماعیل اسکندرزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ماکو، گفت: ارزش ریالی این وقف ها بیش از ۸ میلیارد ریال است.

وی در ادامه با بیان اینکه درآمد موقوفات ماکو از اول سال جاری تا امروز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته، افزود: این درآمد موقوفات برای هزینه های روزانه مساجد، کمک به فقرا، تبلیغات اسلامی، قرآنی و مذهبی صرف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو از برگزاری کلاس های قرآنی با عنوان طرح تربیت حافظان قرآن، طی تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان برای ۶۳۰ نفر خبر داد و گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با حضور ۸۰ نفر از بانوان و آقایان برگزار شد.

وی به اجرای طرح دست‌های مهربان با همکاری کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و هیئت امنای مساجد در راستای کمک به دانش آموزان و نیازمندان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال برای ۵۰ نفر اشاره و تصریح کرد: ۱۱۰ بسته تحصیلی در طرح مهر تحصیلی برای حمایت از دانش‌آموزان از محل درآمدهای موقوفات شهرستان تهیه و توزیع شد.

اسکندرزاده افزود: دریافت ۵۷ مورد سند شش دانگ مالکیت برای موقوفات، ثبت بیش از ۸۷ فقره اجاره‌نامه، اعطای قرآن به مساجد و برگزاری محفل انس با قرآن از فعالیت های مهم این اداره طی سال جاری بود.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۸ از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین در بقعه سید صدرالدین چالدران و مسجد حضرت ابوالفضل ماکو با اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: سنت حسنه وقف از دیرباز به شکل های گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته که اسلام آن را در مسیر روشن، منطقی و هدفدار قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات