به همت فعالین دانشجویی جهاد سازندگی استان البرز ؛

دوره تخصصی با محوریت نقش گروه های جهادی در اقتصاد مقاومتی برگزار شد

دوره تخصصی با محوریت نقش گروه های جهادی در اقتصاد مقاومتی با حضور جمعی از اساتید برجسته کشوری، اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی استان و فعالین دانشجویی جهاد سازندگی با محوریت تبیین و بررسی نقش گروه های جهادی در دانشکده محیط زیست برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۰۲۵۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دوره تخصصی با محوریت نقش گروه های جهادی در اقتصاد مقاومتی با حضور جمعی از اساتید برجسته کشوری، اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی استان و فعالین دانشجویی جهاد سازندگی با محوریت تبیین و بررسی نقش گروه های جهادی در دانشکده محیط زیست برگزار شد.

دوره تخصصی با محوریت نقش گروه های جهادی در اقتصاد مقاومتی برگزار شد

دمیرچی در زمینه علت برگزاری این دوره گفت: یکی از نیاز های مهم گروه های جهادی آشنایی افراد فعال در گروه های جهادی با فعالیت های گروه های دیگر و لزوم هدفمندی برنامه ها در راستای مسائل اقتصادی است.

وی افزود : در جنگ اقتصادی که در سال 92 مطرح شد ، گروه های جهادی به نسبت تمام ظرفیت ها کمی منفعلانه عمل کردند، اما امروز باید نقش و جایگاه خود را بشناسد و بتواند با شبکه سازی و توانمند کردن نیرو های خود، شناخت ظرفیت های قابل استفاده و ایجاد فرهنگ اقتصادی، گامی در جهت کار آفرینی، تقویت کسب و کار موجود و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بردارد.

فرشاد عالی معاون فرهنگی و رسانه ای سازمان بسیج کشور از اساتید این دوره، عدم درمان ریشه ای مسائل اقتصادی را از علت های بروز مشکل برشمرد و گفت: روش مدیریتی که در آن مدیر خالق شرایط نیست بلکه مخلوق آن است از دلایل بلا استفاده ماندن ظرفیت های اقتصادی کنونی است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ظرفیت هایی استفاده نشده در کشور وجود دارد که درآمد حاصل از بهره برداری آن در کشورهای توسعه یافته بیش از در آمد سالانه نفت است. لازمه بهره برداری از ظرفیت های شناخته شده آشنایی مردم کشور با اقتصاد اجتماعی است.

بهشتی از اساتیدی که در ساعات پایانی دوره به مباحثه و آموزش پرداختند، با مهم شمردن مطالعه افراد در زمینه های مرتبط فعالیت های جهادی گفتند: با مطالعه تخصصی در زمینه اقتصادی و مدیریت جهادی می توان عملکرد بهتری در راستای شناساندن اولویت های فرهنگی و اقتصادی به مردم روستا داشت. لازمه پیشرفت در فعالیت های گروهی جهادی اقدامات علمی است.

در حاشیه این دوره اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی استان به همراه دانشجویان به بیان مشکلاتی از جمله: عدم کارآیی بعضی علوم غربی در حوزه فعالیت روستایی، عدم شناخت صحیح اقتصاد مقاومتی، عدم اولویت شناسی از طرف مسئولین و نگاه جناحی و سیاسی بعضی مسئولین به مسئله اشتغال پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها