خبرهای داغ:

ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و ترکیه در مرز رازی خوی

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و ترکیه در مرز رازی خوی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۷۰۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

 به گزارش خبرگزاري بسيج از خوی، سید تقی کبیری عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در دیدار با دریا اُرس سفیر جدید ترکیه، گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی خوی در مجلس و وجود ارتباطات ریلی و زمینی در مرز رازی ـ کاپی کوی، بستر‌های مناسبی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ترکیه فراهم کرده است.

سیدتقی کبیری، در این دیدار که رئیس و تعدادی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه نیز حضور داشتند، به ایجاد شهرک سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود: تجار وان از دیرباز روابط اقتصادی بسیار خوبی با بازرگانان خوی داشته اند و ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران ـ ترکیه در این منطقه، افزایش مبادلات تجاری دو کشور تا ۳۰ میلیارد دلار را محقق خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری - صنعتی خوی روند قانونی خود را طی می‌کند، مناسب است که ترکیه نیز در شهر وان، منطقه آزاد تجاری ایجاد کرده و نهایتاً منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و ترکیه در این منطقه راه اندازی شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت سفیر ترکیه به شهر دارالمومنین و دارالصفای خوی، گفت: به دلیل وجود آرامگاه مولانا در قونیه و شمس تبریزی در خوی، موضوع خواهرخواندگی دو شهر قونیه و خوی بار‌ها مورد تاکید مسئولان ارشد ایران و ترکیه قرار گرفته که درخواست می کنم این موضوع نیز سریعاً عملیاتی شود.

دریا ارس سفیر جدید ترکیه هم در این دیدار گفت: موضوع خواهرخواندگی دو شهر خوی و قونیه و ایده‌هایی مانند منطقه آزاد تجاری و شهرک صنعتی مشترک را پیگیری خواهم کرد.

 علیرضا بیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، محمد وحدتی هلان و اکبر ترکی از دیگر اعضای این گروه نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظرات