امام جمعه دهگلان؛

مقام وجایگاه شهدا نزد خدا وند متعال بسیار والاست/ برگزاری اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید کردستان یاد آوری رشات وایثارآنان است

امام جمعه دهگلان در خطبه‌های نمازجمعه دهگلان گفت: مقام وجایگاه شهدا نزد خداوند متعال بسیار والا است
کد خبر: ۹۱۱۸۵۲۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  ماموستا سید عارف عنایتی امام جمعه دهگلان با اشاره به برگزاری اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید کردستان و شهدای شهرستان در ۲۰ اسفند در دهگلان گفت: رشادت و ایثار شهدا با زبان قابل وصف نیست.

وی افزود: مقام و جایگاه شهدا بسیار والاست وخداوند این مقام را به هرکسی عطا نمی‌کند و هرکسی لیاقت این جایگاه را نمی‌تواند درک کند تنها کسانی صاحب این جایگاه می‌شوند که خالصانه و صادقانه دراه خدا به درجه رفیع شهادت نائل آمده باشند.

امام جمعه دهگلان درادامه با اشاره به جشن نیکوکاری گفت: امروز درجامعه ما فقرا و نیازمندان زندگی می‌کنند بدون شک برهمه مسلمانان واجب است که ازفقرا و نیازمند دستگیری نمایند.

وی افزود: برمسلمان جایز نیست که در ناز و نعمت باشد، اما همسایه اش با شکم گرسنه شب را به صبح برساند نیاز است مسلمانان برای کمک و شاد کردن همنوعان خود از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

امام جمعه دهگلان در ادامه با اشاره به هفته منابع طبیعی و تاکید برحفظ آن گفت: خداوند متعال در قرآن سوره انفال به این موضوع پرداخته است که این نشان اهمیت دین مقدس اسلام به منابع طبیعی است.

امام جمعه دهگلان ضمن گلایه از کشاورزان گفت: متاسفانه بعضی از کشاورزان بعد از درو گندم اقدام به آتش سوزی زمین کشاوزری می‌نمایند درحالیکه باعث سوزاندن جانوران و جانداران می‌شوند که این گناهی بزرگ است.

وی دومین گلایه از کشاورزان ومردم را قطع درختان عنوان کرد و گفت: با این حرکات در واقع به زندگی یک جاندارخاتمه داده می‌شود که نیازاست در ابن راستا فرهنگ سازی شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات