معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد:

اعتکاف؛ ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است/مهلت ثبت نام مراسم اعتکاف از 15 اسفند تا 25 اسفند

حجت الاسلام کارگر ضمن دعوت جوانان به شرکت در این مراسم معنوی، خاطرنشان کرد: اعتکاف یک عبادت نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از بهترین عبادت‌ها به شمار می‌رود. اعتکاف فرصتی است برای پاک نمودن زنگارهای دل و کسب زاد و توشه سفر آخرت و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۴۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام کارگر با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان یزد، گفت: ثبت‌نام این مراسم معنوی از ۱۵ اسفندماه در استان یزد آغاز و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد؛ همچنین این مراسم معنوی در استان از ۲۹ اسفندماه ۹۷ تا ۲ فروردین‌ماه ۹۸ هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مراسم معنوی می‌توانند با مراجعه به پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان یزد به نشانی tebyanyazd.ir ضمن مشاهده اسامی مساجد میزبان معتکفین نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱ هزار نفر از مردم استان یزد در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: درواقع اگر استقبالی از سمت مردم وجود داشته باشد، امسال نیز آماده میزبانی کامل از معتکفین خواهیم بود.

کارگر تصریح کرد: در سال گذشته با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مراسم اعتکاف، ۱۶۰ مسجد در این استان آماده پذیرایی از معتکفین شده‌اند که امسال نیز در صورت استقبال معتکفین، این تعداد مساجد آمادگی کامل در این راستا دارند و پذیرای معتکفین هستند.

این مقام مسئول، هزینه ثبت‌نام اعتکاف در استان یزد را ۹۵ هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: برپایی محافل قرآنی، سخنرانی، مناجات خوانی و مداحی از مهم‌ترین برنامه‌های آیین معنوی اعتکاف امسال به شمار می‌رود که امیدواریم این مراسم روح‌بخش مانند سال‌های گذشته با شور معنوی و مهدوی برگزار شود.

وی در پایان ضمن دعوت جوانان به شرکت در این مراسم معنوی، خاطرنشان کرد: اعتکاف یک عبادت نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از بهترین عبادت‌ها به شمار می‌رود. اعتکاف فرصتی است برای پاک نمودن زنگار‌های دل و کسب زاد و توشه سفر آخرت و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات