خبرهای داغ:
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم ایجاد فضای حفاظتی در عرصه‌های ملی استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم ایجاد فضای مشارکتی و حفاظتی در عرصه های ملی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۶۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، رسول جلیلی در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: جنگل‌ها را می‌توان اصلی‌ترین منبع تولید اکسیژن در کره زمین دانست و از همین رو اهمیت وجود این منابع طبیعی به ‌نوعی به تداوم زندگی بر روی کره زمین بستگی مستقیم دارد.

جلیلی گفت: استفاده اصولی از منابع طبیعی لازمه بقای آن است و همه با هم باید برای تحقق شعار امسال با عنوان منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی کوشا باشیم.

وی تاکید کرد: با کاشت گونه های مختلفی از درختان در این روز، نه تنها فرهنگ درختکاری را در جامعه نهادینه می توان کرد بلکه در بهبود محیط زیست، پاک‌سازی و تلطیف هوا و کاهش آلاینده ها در کلانشهرهایی مانند شهر ارومیه  گام های موثری می توان برداشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برنامه عملیاتی بخش کشاورزی استان با توجه به وضعیت موجود در 23 زمینه تدوین شده است، خاطرنشان کرد: مشارکت در احیای دریاچه ارومیه ، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و در کنار آن افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده حاصل از تولیدات بخش کشاورزی به منظور توسعه پایدار کشاورزی در استان توام با افزایش درآمد کشاورزان با ایجاد کشاورزی قراردادی از جمله اولویت ها و چشم اندازهای پیش رو و در دست اقدام این سازمان است.

انتهای پیام

ارسال نظرات