۴۵۵ روستای استان مشمول طرح‌های توسعه‌ و اشتغال

۴۵۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد مشمول طرح‌های توسعه‌ اقتصادی و اشتغال است.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۴۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
استاندار در این نشست گفت:طرح‌های توسعه‌ی روستایی باید با تکیه برظرفیت‌های بومی این روستا‌ها و با نگاه به قابلیت‌های ۴۵۵ روستای استان مشمول طرح‌های توسعه‌ی اقتصادی و اشتغالمحیطی و همچنین با در نظر گرفتن زنجیره‌ی ارزش تولید اجرا شوند.
آقای احمدی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند با در اختیار قرار دادن پیشنهاد‌ها و برنامه‌ها، مشاوران را در اجرای بهتر این طرح‌ها یاری کنند.
وی با تاکید بر حصول نتایج موثر با اجرای این طرح‌ها گفت: استفاده از نیروی کار و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود روستا‌های هدف می‌تواند به اثر بخشی این طرح‌ها که در برنامه‌ی ششم مورد تاکید دولت است کمک کند.
در این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم از تدوین سند توسعه‌ی روستایی با تمرکز بر اشتغال و اقتصاد خبر داد و گفت: مطابق دستورالعمل‌های چگونگی اجرای این طرح‌ها سالانه در ۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این طرح باید اجرا شود.
نوروزی با بیان اینکه ۷۲۲ روستای استان بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند افزود: طرح توسعه‌ی روستایی در روستا‌هایی اجرا می‌شود که از مزایای طرح هادی پیشتر بهره‌مند شده باشند.
وی با اشاره به ماده‌ی ۲۷ قانون برنامه‌ی ششم توسعه اضافه کرد: گسترش عدالت با تقویت بنیه‌ی اقتصادی روستا‌های هدف از جمله اهداف اجرای سیاست‌های دولت در این روستا‌ها است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم با بیان اینکه مشاغل روستایی با اعطای تسهیلات در دستور کار قرار دارد گفت: به همین منظور ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت اقتصادی روستایی پرداخت شده است.
نیک مرام جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و ایجاد رفاه را از جمله‌ی اهداف طرح‌های اشتغالزایی در روستا‌ها دانست.
رئوف مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان هم داشتن پیوست فرهنگی را در فرایند اجرای طرح‌های اقتصادی یک ضرورت دانست و افزود: نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی از جمله بسیج بعنوان یک ظرفیت خوب و مردم محور میتواند تحقق اهداف مورد نظر را تسریع بخشد.
در این نشست همچنین مشاوران و جمعی از مدیران برنامه‌های خود را برای گام اول طرح‌های توسعه‌ی اقتصادی با تمرکز بر اقتصاد صادرات محور در روستا‌های هدف ارائه کردند.
ارسال نظرات