نمایشگاه سرداران شهید در مدارس البرز گشایش یافت

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت روز 14 اسفند نمایشگاه سرداران شهید در مدارس این استان با شعار' ما سرباز انقلاب و ولایت فقیه هستیم ' گشایش یافت.
کد خبر: ۹۱۱۷۵۴۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مسعود مهران نیا هدف از برپایی این نمایشگاه ها را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سرداران رشید انقلاب، معرفی ایثار، پایمردی صادقانه و رشادت‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.

 نمایشگاه سرداران شهید در مدارس البرز گشایش یافت

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ها با مشارکت دانش آموزان در مدارس البرز دایر شده است، اظهار داشت: این تصاویر گویای رشادت‌ها و نقش‌آفرینی‌ مؤثر شهدا و رزمندگان به خصوص سردارانی چون شهید ان باکری ، همت و ... در دوران دفاع مقدس است.

وی یادآورشد: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه ها آشنایی و شناخت بیشتر دانش آموزان از دوران دفاع مقدس را در پی دارد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با موضوعات مختلف از جمله بصیرت‌افزایی ، عکس ، پوستر، ماکت ، دلنوشته ، طراحی ، شعر ، داستان ، گرافیک ، روزنامه دیواری ، زندگینامه سرداران شهید، نقاشی و ... دایر شده است.

وی خاطر نشان کرد: یادمان های شهدا بخش دیگری از نمایشگاه شهدا در مدارس این استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نو را تشکیل می دهد.

مهران نیا ادامه داد: در تعدادی از این نمایشگاه ها نیز میز مشاوره با هدف پاسخ به شبهات دینی و انقلاب اسلامی، چگونگی ایجاد انقلاب اسلامی ،آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی نیز فعال شده است.

وی از ماه اسفند به نام ماه شهدا نام برد و اضافه کرد: دانش آموزان هرساله در این ماه به یاد امام و شهدا در مدارس نهال کشت می کنند.

وی تاکید کرد: فضای این نمایشگاه ها با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تصاویر شهدا تزئین شده است تا آینده سازان ایران اسلامی به دشمنان نشان دهند به این پرچم مقدس و شهدا عرق ویژه ای دارند و به آن عشق می ورزند.استان البرز 60 4هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها