تکمیل تالار فرهنگی مرکز مازندران تا پایان سال انجام می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از پیشرفت فیزیکی ٨٣ درصدی و تکمیل بخش‌های اساسی تالار مرکزی ساری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۷۳۶۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، تالار مرکزی ساری در فضای عمومی سه هزار و ٢٠٠ مترمربع از سه سالن مجزا تشکیل شده که یک سالن آن ٨٠٠ نفره و دو سالن دیگری ٢٠٠ نفری است. دیگر بخش‌های این تالار شامل: سالن مخصوص کودکان، کتابخانه، نگارخانه‌ها و فضای اداری است. عملیات اجرایی این مجتمع در سال ١٣٨٦ آغاز شد و پس از فراز و نشیب‌های فراوان بودجه ای در حال تکمیل است که به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن تأکید بر اهمیت این تالار برای توسعه فضای فرهنگی و هنری و جذب حداکثری مردم برای استفاده از برنامه‌های فرهنگی گفت: بیشتر بخش‌های اساسی این مجتمع ساخته شده و بنابر گزارش پیمانکاران، تاکنون ٨٣ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با برنامه‌ریزی های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته به زودی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

شالویی افزود: بخش پوشش و نصب چادر حیاط بزرگ این مجتمع نیز تا پایان سال مالی ٩٧ به پایان خواهد رسید و امید داریم که پیش از تست مکانیکی تجهیزات داخلی آن نیز با اختصاص بودجه مناسب نصب و راه‌اندازی شود. 

وی با اشاره به نقش پراهمیت شهرداری ساری و ادارات آب و برق و گاز در افتتاح سریع تر این تالار گفت: اخذ انشعابات آب و برق و گاز و کسب مجوزهای لازم از شهرداری در دستور کار واحدهای فنی قرار دارد و از این دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که همراهی و همکاری لازم را با این پروژه داشته باشند تا این اقدام فرهنگی و مثمرثمر نتایج مطلوبی بر اوقات فراغت و دغدغه‌های فرهنگی و هنری مردم پدید آورد. 

شالویی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته، فضاهای هنری و تالارها و مجتمع‌های فرهنگی و هنری سهم به سزایی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند. مردم به این فضاها دلبستگی و اشتیاق بسیاری دارند و تنوع برنامه‌های گوناگون به قدری است که با هر نوع سلیقه و رویکردی همخوانی دارد. از همین رو، امید داریم تالار مرکزی در ابعادی بسیار گسترده و بی وقفه به تولید و اجرای آثار هنری بپردازد تا مشکل عمومی نبود فضاهای فرهنگی و هنری مناسب در شهر ساری هموار گردد. 

گفتتی است ظرفیت این تالار به گونه‌ای است که کلیه گروه‌های نمایشی، هنری، سینمایی، شعروادب، هنرهای تجسمی، موسیقی و سایر رشته‌ها را تحت پوشش خود قرار می دهد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها