مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:

بیمه سلامت نخستین ارگان بیمه‌گر است

خدیجه ابراهیم خانی تصریح کرد:بیش از 91 درصد معادل 428 مرکز با بیمه سلامت قرارداد دارند که شامل پزشک عمومی، متخصص، فوق‌تخصص، آزمایشگاه، بیمارستان، مراکز جراحی، مرکز درمان اعتیاد، داروخانه و مواردی از این دست می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۷۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:بیمه سلامت استان زنجان530 هزار نفر را در سطح استان تحت پوشش قرار داده است.

خدیجه ابراهیم خانی با اشاره به اینکه بیمه سلامت دومین ارگان بیمه‌ای پایه و نخستین ارگان بیمه‌گر است ،اظهار داشت:671 بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند،و270 نفر از آن‌ها بیمار ام.اس، 124 نفر پیوند کلیه، 28 نفر تالاسمی، 181 نفر دیالیزی و 68 نفر هموفیلی هستند.

وی با بیان اینکه طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از شهرستان خرم‌دره آغاز شده است،خاطرنشان کرد:همه پزشکان تا 20 اسفندماه امسال فرصت دارند زیرساخت‌های اجرای این طرح را در کل استان فراهم کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی بیمه سلامت، فراهم کردن زمینه ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان است ،عنوان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی، یکی از این اقدامات مهم به‌شمار می‌رود.

ابراهیم خانی افزود:رفع هم‌پوشانی بیمه و ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت به هم‌وطنان را باید از اهداف اصلی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی عنوان کرد.

وی تصریح کرد:بدهی مراکز خصوصی استان تا آبان‌ماه امسال پرداخت شده است و در خصوص سایر پرداختی‌های این بیمه مراکز غیردانشگاهی تا مهرماه پرداخت شده و داروخانه‌ها تا شهریور امسال تسویه شده و برای مراکز دولتی دانشگاهی 70 درصد آبان‌ماه را پرداخت کردیم که میزان کل بدهی امسال با توجه به پرداختی‌هایی که داشتیم 11 میلیارد تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه استفاده از ابزارهای الکترونیکی به جای استفاده از دفترچه‌های فیزیکی را مهم خواند و تصریح کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی در دستور کار تامین‌اجتماعی قرار گرفته و با همکاری بیمه سلامت نیز از بهمن امسال همه استان‌ها ملزم شدند که یکی از شهرستان‌ها را برای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی معرفی کنند که در زنجان شهرستان خرم‌دره برای این کار انتخاب شده است.

ابراهیم خانی با بیان اینکه برنامه‌هایی در راستای نظارت بر تجویز دارو توسط پزشکان انجام شده است خاطر نشان کرد:با این عمل از تجویزهای بی‌مورد جلوگیری به عمل آمده است و به عنوان مثال 13 درصد کاهش در تجویز داروهای استنشاقی داشتیم.

ارسال نظرات