خبرهای داغ:
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز:

آموزه های اسلامی موجب آرامش و استواری خانواده هاست

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز در جشن کوثر میانه با تاکید بر اینکه مادران باید آموزه های قرآن و احادیث معصومین(ع) را در زندگیشان جاری سازند، گفت: آموزه های اسلامی در خانواده، آرامش و استواری آن را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۱۱۵۷۱۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مجتبی نظری با اشاره به اینکه خانه و کانون خانواده در اسلام به عنوان بهشت توصیف شده است، ازدواج را امری بسیار مقدس و پیمانی دائمی عنوان کرد و از طلاق به عنوان مبضوض ترین حلال ها یاد کرد.

وی خشونت، بدرفتاری و پرخاشگری را به دور از شئونات یک خانواده اسلامی دانست و اظهار کرد: همسران باید به گونه ای رفتار کنند که پیوند الهیشان، شقّه نشود، حرمت و احترام متقابل حفظ شود و درک متقابل در بین اعضای خانواده جریان یابد.

 حجت الاسلام نظری اطاعت پذیری، مانع غضبناک شدن همسر و کر و کور بودن در ناملایمات را از خصوصیات زنان خوب و با ایمان توصیف کرد و افزود: در بهشت خانواده، قهر، دروغ و خیانت معنا ندارد.

   وی محبت را مایه آرامش خانواده عنوان کرد و گفت: اگر مهر و محبت در خانه ای جریان نداشته باشد، شیرازه زندگی از هم می پاشد و دوری از خدا نتیجه معنوی این خانواده هاست.

   حجت الاسلام نظری بر لزوم تربیت اسلامی فرزندان تاکید کرد و با اشاره به مقام والای زن در نزد خدا، تصریح کرد: تربیت این امانات الهی به قدری مهم است که خدا بهشت را زیر پای مادران قرار داده است.

   وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی در عصر کنونی، هشدار داد: خرید تجهیزات ارتباطی جدید همچون موبایل و ... برای فرزندان اشکالی ندارد ولی قبل از اینکه رسانه ای را در اختیار فرزندمان قرار دهیم باید نحوه استفاده و کاربرد صحیح آن را به آنان آموزش دهیم.

   جشن میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور بیش از 500 نفر از خواهران بسیجی در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها