جوان فعال قائمشهری اقتصاد مقاومتی؛

پرورش غاز برای من سود آوری بیشتری دارد

امیر نژاد: در کار ما 25 درصد سود وجود دارد. کاری که جوانترها می توانند برای امرار معاش خودشون ازش استفاده ببرند. تا قبل از پرورش غاز، پدر و پدربزرگم گاو پرورش می دادند اما امکانات برای پرورش غاز بهتر بود و من از غاز شروع کردم.
کد خبر: ۹۱۱۵۲۰۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، توجه به اقتصاد مقاومتی و لزوم ورود عملی به این مقوله قطعا  ضمن ایجاد اشتغال، تولید و تامین نیاز های جامعه خود اتکایی و استقلال غذایی کشور را در پی دارد، امیر فرنگ امیرنژادجوان پر تلاش دهه 60 قائمشهر از جمله کسانی است که به فرامین مقام معظم رهبری در تحقق این موضوع لبیگ گفت.

در ادامه این ماجرا را از زبان این بسیجی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی می خوانیم؛

امیرفرنگ امیرنژاد متولد سال 1369 شهرستان قائمشهر، از 18 ماه پیش دنبال کار می گشتم. عرصه های مختلف کشاورزی رو بررسی کردم. متوجه شدم که در بین پرورش ماکیان، امکانات من برای پرورش غاز تکمیل تر است. از قبل هم غاز داشتم، با توجه به مقاومت بالاتر غاز در مقابل بیماری نسبت به سایر ماکیان، تحقیقات خودم رو شروع کردم و اطلاعات رو کسب نمودم. از5میلیون تومان وجه نقد و 300 تا جوجه غاز شروع کردم.

با شریکم آقای اولادزاد آشنا شدم و تصمیم گرفتم با هم کار رو گسترش بدیم. از مولدها تخم می گیریم، داخل دستگاه قرار می دهیم. بعد جوجه ها رو با تغذیه ای مناسب به سایز می رسونیم و داخل بازار عرضه می کنیم. دلال میاد از ما خرید می کند و می رود داخل بازار با قیمت های گزاف می فروشد. من از این ماجرا ناراحتم، دلال سودی رو معادل سود ماه ها تلاش ما رو میگیرد و این اصلاً خوب نیست. بارها به فکر بازار بهتر بودم و همین طور عرضه مستقیم اما نمی شه، نیاز به زیرساخت های بیشتر داره، صادرات می تونه بازار مناسبی رو برای من و امثال من ایجاد کند.

در کار ما 25 درصد سود وجود دارد. کاری که جوانترها می توانند برای امرار معاش خودشون ازش استفاده ببرند. تا قبل از پرورش غاز، پدر و پدربزرگم گاو پرورش می دادند اما امکانات برای پرورش غاز بهتر بود و من از غاز شروع کردم.

مشکلات زیادی بر سر راه ما هستند از جمله نداشتن بازار فروش مناسب و ثابت، اختصاص ندادن بیمه، پروانه کار و سخت گیری های زیاد برای دریافت مجوز کسب.

من و شریک خودم با فروش ماشین خودمون این کار رو شروع کردیم. تا قبل از رفتن به خدمت اصلاً به درآمد فکر نمی کردم، اما بعد از خدمت تصمیم گرفتم یه کاری رو شروع کنم. وارد عرصه اقتصاد مقاومتی پرورش غاز شدم. این کار سختی های خاص خودش رو دارد. چون غاز یه موجود زنده است و نیاز به غذای فراوان دارد. الان چند وقتی است که از مزرعه خارج نشدیم حتی به خانواده هم سر نزدیم، چون نیازه که مدام در مزرعه و در کنار غازها حضور داشته باشیم. پیشنهاد من به کسانی که می خوان وارد این عرصه بشن اینه که استقامت و پشتکار رمز اصلی موفقیت در کار است. اقتصاد مقاومتی یعنی تلاش مضاعف برای بدست آوردن پول حلال.

بهداد اولادزاد شریک آقا امیر به ما گفت : قبلاً این محوطه رو از آقای امیرنژاد برای بازیافت زباله اجاره کرده بودم و با فروش دستگاه های بازیافت زباله و همچنین ماشین سواری خودم سرمایه ای اولیه برای شروع کار در اختیار امیر قرار دادم.

خدا رو شکر از کارمون راضی هستم. از مسئولین درخواست دارم که حمایت کنن، بازار فراهم کنن، در اخذ مجوزها منو کمک کنن، دست دلال ها رو کم کنن.

ما معتقدیم هرچه از این دست بدی از اون دست پس می گیری. ما آماده ایم تا دوستانی که می خوان ورود پیدا کنن به این عرصه راهنمایی کنم و اطلاعات خودمون رو در اختیارشون بذاریم.

به کسی کمک کنی دیگری هم به تو کمک می کند. جوان انرژی دارد و باید انرژی خودش رو در راه درست مصرف کنند. خدا گفته از تو حرکت از من برکت.

استقامت بزرگترین شرط موفق شدنه. اگر دنبال پول هستین همه میشه اونو پیدا کرد فقط باید تلاش کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها