خبرهای داغ:
رزمنده دوران دفاع مقدس:

خلوص شهدا، دهلاویه را ماندگار کرده است

رزمنده دوران دفاع مقدس در جمع دانش آموزان سپاه ولایت تبریز در منطقه دهلاویه با اشاره به نقش رزمندگان آذربایجان در منطقه دهلاویه، گفت: خلوص شهدا، دهلاویه را ماندگار کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۰۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، اسماعیل چوپانیان به تشریح منطقه دهلاویه پرداخت و افزود: اواخر آبان ۱۳۵۹ عراقی‌ها درصدد بودند به این روستای کوچک حمله کنند که نیروهای حاضر در این روستا(متشکل از پنجاه پاسدار تبریزی و نیروهای مردمی و سپاه سوسنگرد)، اجازه ورود به دهلاویه را نمی دادند.

وی ادامه داد: نیروهای حاضر در دهلاویه به حدی از خود مقاومت نشان داده بودند که عراقی‌ها با بی‌سیم گزارش داده بودند: «كار در دهلاویه گره خورده است».

این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به سقوط و نقش آوری شهید چمران در فتح و بازپس گیری دهلاویه، یادآوری کرد: شهید چمران که دكترای الكترونیك و فیزیك پلاسما از دانشگاه امریکا را داشت، همیشه نفر نخست دوره خود بوده، به حدی که یکی از اساتیدتش به وی نمره 21 می دهد.

چوپانیان افزود: شهید چمران با وجود راحتی، آنجا را رها می کند و سرانجام پس از انقلاب و با برگشت به ایران، تجارب خود را در خدمت انقلاب گذاشته و نقش کلیدی خود را در آزاد سازی دهلاویه ایفا می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها