آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار جمعی از شاعران و ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام:

پاسداری از خون شهدا عامل بقای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: دشمن درصدد آن است که قشر جوان را به‌عنوان نیروی درونی نظام اسلامی نسبت به انقلاب بی‌تفاوت کند.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۶۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها جمعی از شاعران و ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز دیدار و تعدادی از ستایشگران و نغمه‌سرایان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فضای حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام‌جمعه کرج را به نام حضرت ام‌البنین (س) و قمر بنی‌هاشم (ع) معطر کردند.

پاسداری از خون شهدا عامل بقای انقلاب اسلامی است

در این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) و قدردانی از حضور و مرثیه‌خوانی مادحین اهل‌بیت علیهم‌السلام، بیان داشت: وارد دهه پنج انقلاب اسلامی‌شده‌ایم و در این ۴۰ سال با تمام هجمه‌هایی که دشمن علیه مبانی اعتقادی ما داشته دست‌وپنجه نرم کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: دشمنان نظام اسلامی قبل از ایجاد مشکلات سیاسی، اقتصادی و نظامی که به‌مرور برای ملت ما فراهم کردند، از همان روزهای اول انقلاب، کشور ما را در معرض تهاجم فرهنگی قراردادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بابیان اینکه تهاجمات فرهنگی در فضای مجازی اوج گرفته، خاطرنشان ساخت: تهاجم یک حمله دوطرفه است و ضرباتی که دشمن از ما دریافت کرده است به‌مراتب شدیدتر از ضربات آن‌ها بوده است؛ اما بااین‌همه به مبانی اعتقادی ما ضربه‌های زیادی وارد کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی به رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: بسیاری از انقلاب‌ها در همان بحبوحه شکل‌گیری از بین رفته‌اند، اما با تمام ترفندهای دشمن و سختی‌هایی که مردم با آن‌ها دست‌به‌گریبان هستند، علت مانا بودن انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم، ریشه در مبانی اعتقادی و حب اهل‌بیت، مسجد و هیئت دارد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به درون تصریح کرد: دشمن درصدد آن است که قشر جوان را به‌عنوان نیروهای درونی نظام اسلامی نسبت به انقلاب بی‌تفاوت کند تا جامعه دچار رخوت شده و در بزنگاه‌ها اقدام به‌موقع نداشته باشد.

امام‌جمعه کرج افزود: یکی از راه‌هایی که می‌تواند نیروهای جوان نظام اسلامی را تقویت کرده و عامل مانایی انقلاب شود، با توجه به تأکیدات مکرر امام جامعه، تقویت روحیه انقلابی است.

آیت‌الله حسینی همدانی یکی دیگر از آثار مهم تقویت روحیه انقلابی را جلوگیری از انحرافات خواند و گفت: کسانی که با اشرافی گری مخالف‌اند و مبانی لیبرالی را قبول ندارند و خواهان پاسخگویی و شفاف‌سازی مسئولین هستند، توسط آنان تندرو و افراطی لقب می‌گیرند تا ساکت شوند که این انحراف است.

وی افزود: اگر سفره‌ها و جلسات مسئولین را در اول انقلاب با الآن مقایسه کنید مسیری را می‌بینید که آرام‌آرام کج شده و به انحراف رفته است که برای جلوگیری از این انحرافات باید روحیه انقلابی را تقویت کرد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی استان البرز هیئات را بستری مناسب برای تقویت روحیه انقلابی معرفی کرد و گفت: امام حسین علیه‌السلام از انقلابیون قطعی تاریخ اسلام است و رسالت شما مداحان بسیجی، تقویت همین روحیه انقلابی است که البته باید با پشتوانه معنویت همراه باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: عده‌ای هستند که اهل تجمل و ارتباط با غرب و لابی‌گری برای ماندن در قدرت هستند که اگر هیئات با روشنگری، روحیه مطالبه گری و انقلابی گری را در مخاطب ایجاد نکنند دراین‌باره مسئول‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: امام حسین علیه‌السلام در عین لطافت معنویت، سیاسی بود، لذا هیئات هم باید سیاسی باشند و الا چیزی جز یک هیئت سکولار نخواهند بود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه حفظ روحیه انقلابی باعث مأیوس نشدن مردم است گفت: رهبری دائماً مردم را به آینده‌ای روشن نوید می‌دهند که زنده نگه‌داشتن شور انقلابی یکی از مهم‌ترین عوامل این امیدواری است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها با برپایی جلسات عزا و روضه، افراد زیادی را جذب می‌کرد و وقایع کربلا را به گوش آن‌ها می‌رساند تأکید کرد: رسالت بزرگ جذب جوان‌ها بر دوش هیئات است؛ فضا را برای جوان‌ها بازکنید و با کنار گذاشتن تنگ‌نظری‌ها، جذب حداکثری جوان‌ها را در دستور کار خود قرار بدهید.

وی مداحان حاضر در جلسه را به آرمان ایجاد تمدن اسلامی توجه داد و تأکید کرد: وظیفه ما ایجاد تمدن اسلامی است که با تمسک به اولیاء الهی میسر است و تقویت این شور انقلابی وظیفه شما مداحان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌ها، پاسداری از خون شهدا را یکی دیگر از عوامل بقای انقلاب دانست و اظهار داشت: نشر و صدور انقلاب مدیون ایثار شهداست که همه باید خودمان را مدیون آن‌ها بدانیم.

وی به بیان نمونه‌هایی از تکریم و تعظیم شهدا پرداخت و گفت: حضور در مقاتل و مقابر شهدا، سلام دادن به آن‌ها، برگزاری مراسم‌های یادبود در خانه‌ها و هیئات و محله‌ها، نمونه‌هایی از تکریم شهداست که باید موردتوجه قرار بگیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان در توصیه به مداحان تأکید کرد: در کنار مدیحه و مرثیه‌سرایی‌ها، حتی با یک بیت شعر، مضامین انقلابی را به جان مخاطبین خودتان اشراب کنید و سعی کنید که اختلاف و تفرقه در میانتان نباشد.

پیش از شروع بیانات آیت‌الله حسینی همدانی، جناب آقای شوذب محمدی، مسئول بسیج مداحان استان البرز، نکاتی را در خصوص فعالیت‌های بسیج مداحان استان، خدمت امام‌جمعه کرج ارائه داد.

وی در پایان عرایضش، آماری از مادران شهدا به‌حسب تعداد شهدایی که تقدیم اسلام کرده‌اند را به این شرح ارائه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که بیش از ۸۱۸۸ مادر داریم که ۲ شهید تقدیم اسلام کرده‌اند. ۶۳۱ مادر ۳ شهید داده، ۸۲ مادر ۴ شهید داده، ۲۱ مادر ۵ شهید داده، ۶ مادر ۶ شهید داده، ۱ مادر ۷ شهید داده، ۱ مادر ۸ شهید داده که تنها نوه‌ای که از این ۸ شهید برای این خانواده باقی بود، در سوریه به شهادت رسیده و ۲ مادر ۹ شهید داده داریم.

گفتنی است در این جلسه که با حضور مادران و همسران شهدا همراه بود، مداحان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حسینی همدانی اقامه کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها