در استان فارس برگزار شد

نشست هم‌اندیشی معاونین پژوهشی مراکز بسیج اساتید کشور

نشست هم‌اندیشی معاونین پژوهشی مراکز بسیج اساتید کشور در سازمان بسیج اساتید فارس برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۱۲۳۹۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج،  در این نشست معاون علمی ‌پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور در جمع متناظرین خود، ‌گفت: ‌اندیشکده‌ها قرار است پژوهش‌ها را به محصول تبدیل کنند، در‌ حوزه اندیشکده‌ها، کرسی نظریه‌پر‌دازی علمی، تحول در حوزه علوم انسانی و نشریات علمی باید ورود جدی داشت.

شعیعی‌فر با بیان اینکه برای تمدن‌سازی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف باید کار کرد، ‌اظهار دا‌شت: ‌تحول علمی یکی از حوزه‌های جدی در تمدن‌سازی انقلاب اسلامی است که باید در این حوزه نظام نوینی طراحی و ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان بسیج اساتید استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها و درگیرکردن دانشگاه برای حل مسائل و معضلات جامعه است، ‌افزود: ‌اندیشکده‌ها باید در حوزه‌هایی که سخت هستند، ورود کنند تا مشکلات کشور حل شود.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر این موضوع که بسیج اساتید به دنبال پروژه معمول پژوهشی نیست، گفت: ‌آسیب‌شناسی در حوزه پژوهش و مسأله‌محوری مهم‌ترین دیدگاه ما هست.

دکتر رحمت‌الله ‌مرزوقی‌، استاد داشگاه شیرازنیز  به مبحث "بایسته‌‌های تحول در علوم انسانی‌؛‌ رهیافتی به تولید علوم انسانی اسلامی" ‌پرداخت.  

وی با تاکید بر نسبت علوم اسلامی انسانی با علوم انسانی اسلامی؛ تولید علوم انسانی اسلامی به‌ عنوان سازوکار اساسی در تحول در علوم انسانی، تحول دانشگاه اسلامی و تحقق نوین تمدن اسلامی در حوزه علوم انسانی بیان کرد:  مبانی علوم انسانی، ‌فرهنگ بوده و جهت را مشخص می‌کند.

ارسال نظرات