خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

وحشت و آشوب جزئی از نهاد تروریست هاست/ انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جوان ضرورت دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از نویسندگان حوزه دفاع مقدس در استان، با اشاره به حادثه تروریستی خاش، تروریسم را زائیده اندیشه‌های نابکار و اذهان مریض و مخدوشی دانست که وحشت و آشوب جزئی از نهاد آن هاست.
کد خبر: ۹۱۱۲۱۷۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور ضمن تسلیت ضایعه تروریستی روی‌داده و ترور جمعی از فرزندان غیور ایران اسلامی توسط جریان وابسته و تکفیری – تروریستی، ابراز امیدواری کرد که بشر روزی به چنان سطحی از رشد و تعالی فکری برسد که هیچ انسانی، انسان دیگر را هدف خشونت و قتل قرار ندهد.

وی با اشاره به تاریخ فرهنگ و تمدن این سرزمین، آن را عرصه فراخی برای کشف موضوعات پژوهشی متنوع برشمرد و با اشاره به گسترش این عرصه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بر ضرورت انتقال مفاهیم متعالی و انسانی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نسل‌های آینده تاکید کرد.

محمدپور، آگاهی را موجب اقتدار در انسان معاصر دانست و گفت: اگر انسان‌ها رشد فکری لازم را داشته باشند، خواهند توانست در ارتباط میان‌نسلی و تعامل با جهان پیرامون خود به مراتب موفقتر ظاهر شوند و مانع انقطاع گفتمان و ارتباط بین نسلی که هم اکنون گریبانگیر بسیاری از جوامع انسانی است، گردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه سخنان خود بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) عرصه دفاع مقدس را با راهبری داهیانه خود به تجلی‌گاه عشق و دلدادگی و ایثار تبدیل کرد و این موجب شد تا جنگ هشت ساله، به لحاظ ماهیت خود از دیگر جنگ‌های تاریخ متمایز و متفاوت باشد و نشان داد که هر انسانی به‌واسطه زمینه‌ها و شرایط فطری خود می‌تواند راه فرش تا عرش را طی کند.

محمدپور در ادامه به ارائه آماری اجمالی از وضعیت مطالعه و کتاب‌خوانی و فعالیت‌های عمرانی و نیز سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته اشاره نمود و افزایش چشمگیر و تحول عمده در این عرصه را در مقایسه با پیش از انقلاب یادآور شد.

وی در پایان سخنان خود، از تلاشهای مجاهدانه هدایت‌الله بهبودی و معصومه سپهری در تبیین و خلق آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس قدردانی نمود و آمادگی اداره کل را برای حمایت همه جانبه از اینگونه آثار فاخر اعلام کرد.

 آئین چهل قلم، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و با موضوع تجلیل از چهل تن از نویسندگان مطرح، در سراسر کشور در حال برگزاری است، که در شهر تبریز نیز به همت اداره کل کتابخانه‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، روز پنجشنبه ٢٥ بهمن‌ماه در محل تالار خاقانی مجتمع فرهنگی و هنری تبریز و با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی، اساتید دانشگاه و هنرمندان برگزا

ارسال نظرات
پر بیننده ها