روایتی از ابتکار جوانان آتش به اختیار در راهپیمایی 22 بهمن یزد:

انعکاس پیام ولی نعتمان انقلاب با نهضت پلاکارد نویسی مردمی

«نهضت پلاکارد نویسی مردمی» ابتکار جمعی از طلاب و دانشجویان بسیجی در راهپیمایی روز گذشته یزد بود که علاوه بر اینکه مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت فرصتی شد تا اقشار مختلف مردم بتوانند پیام‌ها خود را منعکس کنند.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۱۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حماسه‌ای که روز گذشته در گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به همت مردم در سراسر کشور آفریده شد، پر است از روایت‌های گوناگونی که تا مدت می‌تواند نقل محافل باشد و موردتوجه قرار بگیرد.

در دارالعباده یزد در کنار شکوه حضور مردم، بارش رحمت الهی که باعث غافلگیری مردم این دیار کویری شد خاطره‌ای متفاوت را بر مردم رقم زد.

در حاشیه این حرکت عظیم مردمی در دیار دارالعباده، اقدامات و ابتکاراتی از سوی جوانان انقلابی به چشم می‌خورد که شاید شور بی نظیر حماسی این راهپیمایی باشکوه باعث شد کمتر موردتوجه رسانه‌های جمعی قرار بگیرد.

ابتکاراتی که به همت جمعی از جوانان آتش به اختیار صورت گرفته بود و شاید بارزترین وجه تمایز آن مردمی بودن چنین اقداماتی باشد، مردمی که امام امت آن‌ها را ولی‌نعمتان انقلاب می‌داند و این انقلاب به برکت حضور و همراهی آن‌ها چهل‌ساله شد و به فرموده رهبر معظم انقلاب مسئولین باید خود را خادم آن‌ها دانسته و فضا را برای مطالبه گری آن‌ها فراهم کرده و به مطالبات و دغدغه آن‌ها توجه داشته باشند.

از برپایی تریبون آزاد و تومار نویسی تا نمایشگاه‌ها جذاب و متفاوت از دستاوردهای چهل سال اخیر نمونه‌ای از این ابتکارات است، دراین‌بین اما «نهضت پلاکارد نویسی مردمی» یکی از متفاوت‌ترین و درعین‌حال پر استقبال ترین اقداماتی بود که موردتوجه اقشار مختلف قرار گرفت.

احمد اشعری دراین‌باره در گفتگو با بسیج یزد به سابقه این جمع از طلاب و دانشجویان جوان در انجام فعالیت‌های مختلف مردمی در راستا مطالبه گری از مسئولین و تبیین آرمان‌ها و اهداف فراموش‌شده انقلاب اشاره کرد و افزود: امسال با یک برنامه‌ریزی دقیق، غرفه‌ای را در مسیر راهپیمایی برپا کردیم تا زبان اقشار مختلف مردم شویم و تأثیر حضورشان را دوچندان کنیم.

دبیر اجرایی این برنامه ادامه داد: دراین‌بین نکته بیش از هر چیز دیگری برای دست‌اندرکاران این اقدام تعجب‌آور بود، نحوه‌ی مواجه مردم با چنین کاری بود.

اشعری با تأکید بر اینکه همکاری مردم، شور و اشتیاق‌ آن‌ها و انگیزه دادنشان را پیش‌بینی نکرده بودم، متذکر شد: مردم با پدیده‌ای از جنس خودشان مواجه شدند پدیده که متفاوت هم بود و همراهی آن‌ها را هم به دنبال داشت.

ابوالفضل بیگی از طلاب جوان فعال در این برنامه نیز دراین‌باره گفت: مردم مثل دفعات به تشکر لسانی اکتفا نکردند و علی‌رغم برودت هوا و ریزیش باران تا آنجا که می‌توانستند، کمک‌کارمان می‌شدند و از هر کاری که ازشان برمی‌آمد دریغ نمی‌کردند

بیگی اضافه کرد: کسی که خطش خوب بود برایمان پلاکارد می‌نوشت، فرد دیگری بیانات و مطالبات رهبری از مسئولین را از حفظ برایمان می‌خواند و یکی دیگر، شعارهایی بهتر از شعارهای ما، ‌که برای جفت‌وجور کردنش، باید زمان زیادی صرف می‌کردم را فی‌البداهه می‌گفت که به نوع خود جذاب بود.

این طلبه بسیجی در ادامه بابیان اینکه نیروهای انقلابی و دلسوزان این نظام مردمی باید به اینکه توجه کنند که در این برهه حساس باید در بستر ادبیات انقلابی حضرت امام (ره)، زبان دیگر و رفتار دیگری را پیدا کند تا از طریق آن بتواند به دل‌ها و اندیشه مردم دست پیدا کنند، خاطرنشان کرد: طبق فرموده امامین انقلاب صاحب و مالک اصلی کشور مردم هستند، نه اشراف و آقازادگان و این مهم در اقداماتی شبیه نهضت پلاکارد نویسی مردمی نمود عینی‌تری پیدا می‌کند.

بیگی مطالبه گری تخصصی، تبیین آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن و بازخوانی حقایق انقلاب اسلامی را از نکاتی دانست که در این برهه حساس باید موردتوجه جوانان انقلابی قرار بگیرد و افزود: این مهم از مطالبات و توصیه‌های جدی مقام معظم رهبری به طلاب و دانشجویان نیز است.

وی همچنین یادآور شد: این در ادامه نیز برنامه ها و اقدامات مختلفی در راستای مطالبه گری و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه در دستورکار خود خواهد داشت.
ارسال نظرات