در راستای طرح "ایران یار"- آذربایجان شرقی

بازدید دانش آموزان از شرکت ایدم ( تولید کننده موتور های دیزلی )

در راستای طرح "ایران یار" دانش آموزان هنرستان فنی چمران و دبیرستان میثاق استان آذربایجان شرقی (شهرستان تبریز) از شرکت ایدم که تولید کننده موتور های دیزلی می باشد بازدید کردند.
کد خبر: ۹۱۰۸۷۳۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش سرویس  بسیج کارگری خبرگزاری بسیج  استان آذربایجان شرقی، تعداد 160 نفر از دانش آموزان هنرستان فنی چمران و دبیرستان میثاق تبریز در قالب طرح  "ایران یار" که با هدف حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود، با حضور در شرکت ایدم تولید کننده موتورهای دیزلی ، از فعالیت های این واحد بازدید به عمل آوردند .

شرکت ایدم در سال 1348 با سرمایه مشترک ایران و آلمان تحت لیسانس شرکت دایلمر آلمان در منطقه شهرک صنعتی غرب ( قراملک ) به منظور تولید موتورهای دیزلی سبک ، نیمه سنگین و سنگین تاسیس و در سال 1350 به بهره برداری رسید.

این شرکت علاوه بر تامین موتور دیزل برای ایران خودرو دیزل و صادرات به کشور آلمان، محصولات خود را به کشورهای مختلف دیگر نظیر امارات، ترکیه ، سنگاپور، عربستان و آفریقای جنوبی صادر می کند. و در سال های1380 و 1389 به عنوان صادر کننده نمونه کشور و در طی یازده سال متوالی از سال 1380 لغایت 1390 به عنوان صادر کننده نمونه استانی انتخاب شده است.

در این بازدید ابتدا دانش آموزان در سالن آموزش شرکت حاضر شدند و فیلمی از فعالیت های شرکت برای آنها نمایش داده شد و مسئول آموزش شرکت توضیحاتی در خصوص خط تولید شرکت و چگونگی فرآیند تولید ارائه و سپس دانش آموزان از خط تولید شرکت بازدید کردند .

طرح ملی" ایران یار" در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی در کشور در حال اجرا میباشد ، این طرح شامل سه مرحله بوده که  در مرحله نخست دانش آموزان از خطوط توليد کارخانه ها بازديد مي کنند ، در مرحله دوم کارفرمايان با حضور در مدارس به تشريح فعاليت هاي توليدي خود مي پردازند و در مرحله سوم مسابقه فرهنگی هنری از جمله: روزنامه دیواری، عکس و عکس نوشته، نقاشی،کاریکاتور و متن ادبی (داستان، شعر ، دلنوشته )و...  بین دانش آموزان ایران اسلامی  در مقاطع مختلف برگزار می شود.در هر استان به 40 نفر از دانش آموزان برگزیده در مسابقات جوایز داده  و تقدیر به عمل می آید .

عکسها : 
ارسال نظرات