برگزاری سومین نشست راهبردها و راه حل های در معماری ایرانی اسلامی

سومین نسشت راهبردها و راه حل های در معماری ایرانی اسلامی با موضوع نسبت اسلام با مراحل پنجگانه درفرایندهای انسانی در سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۲۷۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش سرویس  بسیج مهندسین عمران ومعماری خبرگزاری بسیج،  سومین نشست راهبردها و. راهکارها د رمعماری و شهرسازی با موضوع نسبت اسلام با مراحل پنجگانه در فرآیند های انسانی  با حضور استاد نقره کار در سالن اجتماعات سازمان بسیج مهندسین عمران معماری برگزار شد.

در این نسشت استاد نقره کار با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر به بیان تبیینی معماری ایرانی اسلامی سند ملی آن پرداخت و خاطر نشان کرد: در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی که بدون آن فرهنگ اسلامی در ایران تثبیت و پایدار نخواهد شد، نیاز مبرم به نقشه راه و ارائه مدل هایی است که با ساختار و مراحل کامل ، منسجم و منطقی که مبتنی بر فرهنگ اسلامی شالوده نظری اسلام، منابع و مبانی آن ، بتواند راهبردهخای مفهومی را در موضوعات مختلف تبین و تشریح کند.

این استاد برجسته در ادامه بیان داشت:بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی اصول کلی و عمومی این تمدن تاریخ ساز در قانون اساسی و در رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها تکرار و تدوین شده است.که سرانجام در دی ماه ۹۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی مراحل پنجگانه را در تنظیم سند فرهنگ ایرانی اسلامی به ترتیب بر اصول ، راه کارها ، راه حل ها ، ارائه جداولی در جهت ارزیابی کمی و کیفی و اصول حاکم بر تاثیرات کمی و کیفی آثار مخاطبین اشاره کرد.

در پایان اساتید و مدیران استانی سوالات و نقطه نظرات خود را در این باره بیان نمودند.

 

ارسال نظرات