خبرهای داغ:
رییس بسیج اصناف کشور:

بازاریان و اصناف در خدمت اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی است

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون نیز بازاریان و اصناف در خدمت اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی است و می‌توانند با گرانفروشی مبارزه و با محتکران برخورد کنند.
کد خبر: ۹۱۰۷۳۲۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

بازاریان و اصناف در خدمت اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، غلامرضا حسن‌پور در همایش تجلیل از بازاریان انقلابی شهرستان ملایر بیان کرد: دشمن می‌خواست بازاریان و اصناف را از انقلاب اسلامی جدا کند، اما نتوانست و امروز به کوری چشم دشمنان چهل سالگی انقلاب را با یکدیگر جشن می‌گیریم.

وی اضافه کرد: نقشه دشمن در ایجاد ناآرامی و به تعطیلی کشاندن بازار، توسط بازاریان در سال 97 نیز نقش بر آب شد و بسیج اصناف نگذاشت این تعطیلی به سراسر کشور کشیده شود و این مردمی بودن انقلاب را نشان می‌دهد.

رییس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه امروز چهل سال پایداری انقلاب را در جهان شاهد هستیم، افزود: طبق فرموده‌های امام(ره) در نخستین دیدار خود با بازاریان و اصناف، این بازار است که در تمامی عرصه‌ها پیشقدم بوده و یکی از قشرهای عظیم متعهد به اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به ترس و وحشت رژیم پهلوی از بازاریان و اصناف و تلاش آنها را برای برداشتن سقف بازار خاطرنشان کرد: در نهضت امام خمینی(ره) بازار یک حضّ وافر در امور داشت و در پیروزی انقلاب حرف اول را زد.

حسن‌پور همچنین به نقش مهم و اثرگذار بازاریان در دوران‌های پس از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و تقدیم 10 هزار شهید اصناف اشاره کرد و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، نخستین گروهی که به ندای امام خمینی(ره) پاسخ دادند، بازاریان و اصناف بودند.

وی تاکید کرد: هم اکنون نیز بازاریان و اصناف در خدمت اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی است و می‌توانند با گرانفروشی مبارزه و با محتکران برخورد کنند.

حسن پور ادامه داد: دولت نیز باید از بازاریان و اصناف به ویژه بازاریان محرومیت کشیده و متعهد حمایت کند، چراکه بدون شرکت مردم و توسعه بخش خصوصی جوشیده از طبقات مختلف مردمی در این راه با شکست مواجه می شویم.

به گفته وی باید کار را به مردم، بازاریان و فعالان اقتصادی متعهد واگذار کنیم تا بتوانیم بهتر به نفع مردم و محرومان کار کنیم و در این زمینه باید به مبانی امام راحل برگردیم.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور تاکید کرد: بسیج، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی کشور باید مبانی انقلاب امام خمینی(ره) را در این زمینه استخراج کرده و آنها را از مجلس، دولت، قوه قضاییه و تمامی مجموعه ها مطالبه کنند.

حسن پور فعالان اقتصادی و بازاریان را در صف مقدم جنگ اقتصادی دشمن دانست و افزود: در شرایط کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، بازاریان و اصناف به خوبی توانستند آرامش بازار را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: اصناف و بازاریان امروز نیاز به دفاع و کمک دارند و قوای سه گانه و تمامی مجموعه‌های کشور باید به پشتیبانی و حمایت از مجموعه اقتصادی بیایند و اصناف نباید در معادلات دولت حذف شود.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: در توزیع کالاهای اساسی مردم علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ، باید از 3 میلیون واحد صنفی نیز استفاده کرد و در این راستا اگر کار را به مردم بسپاریم، دیگر شاهد صف‌های طولانی و سوء استفاده‌های بی‌جا در توزیع کالاهای اساسی نخواهیم بود.

حسن‌پور تاکید کرد: یک بار دیگر همانند دوران جنگ تحمیلی، اصناف و بازاریان را در جنگ اقتصادی نیز امتحان کنیم و با یک برنامه ریزی منظم و کاربردی کارها را پیش ببریم.

وی افزود: بسیج اصناف آمادگی همکاری لازم را با دولت و بخش خصوصی دارد تا از این فضایی که دشمن ایجاد کرده با موفقیت عبور کنیم.

*انقلاب اسلامی امروز 40 سالگی خود را در اوج شکوه و عزت جشن می‌گیرد

رییس سازمان بسیج اصناف همدان نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی ایران با تمامی فراز و نشیب‌ها و سختی‌هایی که از طرف دشمنان تحمیل شد، امروز 40 سالگی خود را در اوج شکوه و عزت جشن می‌گیرد.

سرهنگ حسن عافیتی 40 سالگی را به معنای پختگی، بلوغ و کامل شدن دانست و ادامه داد: دشمنان در این خیال بودند که ملت ایران 40 سالگی انقلاب را نمی‌بینند.

وی ابراز امیدواری کرد: در آغاز ورود به دهه 50 انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی و اقتدار بیش از پیش انقلاب در عرصه های مختلف باشیم.

رییس سازمان بسیج اصناف همدان همچنین ملایر را یکی از شهرستان های ویژه استان و در تقسیمات کشوری دانست و بیان کرد: مردم این شهرستان به ویژه بازاریان و اصناف آن همواره در تمامی عرصه‌های انقلاب پای کار بودند.

انتهای پیام /

 

ارسال نظرات